Projektadministratör med erfarenhet från bygg och anläggningsbranschen.

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi en projektadministratör. Kunden är ett medelstort rivningsföretag som bedriver verksamhet inom sanering, håltagning och rivning. Företaget har kontor på flera orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm. Företaget har varit i byggbranschen i över 15 år, är certifierad enligt BF9k.

I rollen som projektadministratör kommer du att vara ett stöd för projektledarna gällande prognostisering av slutkostnader samt tilläggskostnader för förändrings- och tilläggsarbeten. Vidare kommer du att stödja projektledarna med projektuppföljning gällande tid, kostnad, kvalitet och avvikelser. Du kommer även att göra kontinuerliga uppföljningar på tidsplaner, kostnader och beställningar, samt bevaka att regler och bestämmelser följs. Vidare kommer du, tillsammans med projektledaren att ansvara för att projekten är lönsamma och utförda med god kvalitet!

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.


Din profil

Som person är du flexibel och lyhörd, samtidigt som du är noggrann och bra på att se detaljer. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team och har lätt för att ta egna initiativ. Vidare är du analytisk i ditt förhållningssätt, samtidigt som du har lätt för att bemöta olika typer av människor.

- Du har minst något års erfarenhet av rollen som projektingenjör / projektadministratör.
- Du talar och skriver såväl svenska som engelska.
- Du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel.
- Det är meriterande om du har erfarenhet inom ekonomi sedan tidigare, alternativt ett intresse för området.
- Det är meriterande om du har kunskaper i AB04 och ABT06.
- Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från riv- och saneringsbranschen.


Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 24 mars 2015

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024