Projektadministratör med fokus på ekonomi till Sweco

Projektadministratör med fokus på ekonomi till Sweco

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi ännu en nyfiken och teknik intresserad ekonom! Har du en bakgrund inom ekonomi och ett riktigt GO i dig kan du vara rätt för denna tjänst som Uppdragsekonom hos Sweco!

Om gruppen
Swecos verksamhet inom vatten och miljö är en av de största i Europa. I Sverige bedrivs verksamheten av cirka 700 konsulter och tjänsterna sträcker sig från miljöutredningar, förorenad mark och klimatfrågor till projektering av vatten och avloppssystem. Avdelningens syfte är att marknadsföra och utveckla internationella vatten- och miljöprojekt. Avdelningen driver projekt inom områdena: VA, vattenresursförvaltning, klimatanpassning, avfallshantering och cirkulär ekonomi samt hållbara stadsplanering.

Om rollen som Uppdragsekonom
Hur klyschigt det än låter så är rollen som Uppdragsekonom en riktig spindel-i-nätet roll där du kommer få arbeta med väldigt varierande arbetsuppgifter. Din primära uppgift är att vara en stöttande samt avlastande funktion för såväl projektledare, projektcontrollers som gruppchefer. Uppgifter du delvis kommer stöta på är:
•Arbeta med ekonomiuppföljning
•Fakturahantering
•Sammanställa konsult-dagböcker
•Ta fram mallar och underlag till projektledare
•Hämta ut underlag ur ekonomisystemen (Maconomy & Webeco)
•Avlasta projektledare i diverse administrativa uppgifter som kan uppkomma under projektets gång
•Stötta gruppchefer med administrativa uppgifter

Vem söker vi?
Ett nyckelord för att passa in i denna roll som Uppdragsekonom är att du är en relationsbyggande individ då du kommer behöva ta kontakt med väldigt många olika personer både internt och externt för att kunna komma vidare med dina uppgifter. Vi ser även att du är driven till att ta mer ansvar samt att du har en nyfikenhet i ditt arbete!

Du som söker skall...
•ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi (alt. arbetat inom ekonomi med prognoser, uppföljning, fakturering osv.)
•ha goda kunskaper i Excel•tala och skriva obehindrat på Svenska

Vi ser det som meriterande om du arbetat i en konsultroll inom ekonomi ocheller/arbetat i verktyget Maconomy.

Om Framtiden AB
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Sweco.

Övrig information
Start: September 2023
Ort: Stockholm
Omfattning: 8-17, heltid

Urval sker löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 13 juli 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024