OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en person som är intresserad av ekonomi och vill arbeta som projektadministratör för ett antal pågående projekt vid ett statligt verk i Örebro. Du kommer att ha en central roll på kontoret och ska ge förutsättningar för att kontoret fungerar på ett bra sätt. Du kommer att arbeta mot 4 till 5 projektledare med omväxlande arbetsuppgifter där tyngdpunkten troligtvis kommer att vara projektens hantering av dokument (brev, protokoll, distribution och arkivering), samt ekonomi kontering, prognoser och uppföljning. Dina arbetsuppgifter kommer därmed att bestå av att assistera projektet med brev, mail och uppföljningsrapportering samt ansvara för protokoll och kallelser och delta vid möten. Du kommer även att ansvara för projektets digitala projektarkiv (IDA) och lämna dokument för registrering till diariet. Vidare kommer du att registrera in- och utgående handlingar i projektets ärendelogg och förbereda underlag för upphandling samt arbeta med ekonomiuppföljning och fakturahantering. Du kommer även att avlasta projektledare vid behov, arbeta med resebokningar, kontakter internt/externt och ge övrig service åt projektledningen vilket bl.a. innebär att ta hand om nya medarbetare och medarbetare som slutar samt ta emot besök och vidarebefordra frågor till berörda. Kravprofil - Gymnasial utbildning - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Goda kunskaper i Office-paketet - Erfarenhet av Agresso är meriterande - Du utrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska. Du är en positiv och utåtriktad person som tycker om att ge service och att ha många saker parallellt. Du är även strukturerad och värderar ordning och reda.