OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värd full av möjligheter! Specialfastigheter är ett statligt ägt bolag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 30 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 170 medarbetare.
Om tjänsten
I rollen som projektadministratör är du vara en del av projektorganisationen och kommer agera spindel i nätet med ett ansvar för administrativa frågor. Du har daglig kontakt med projektledare, projektutvecklare, leverantörer och konsulter.
I jobbet ingår till exempel att:
• Hantera utskick och administration av samtycke till bakgrundskontroller och sekretessförbindelser i våra projekt.
• Administration i olika system för hantering av våra projekt.
• Stödja våra inhyrda projektadministratörer.
• Hålla utbildningar för leverantörer för hantering av våra projekt.
Om dig
För att trivas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt och trivs i en administrativ roll där du tar ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Då rollen innebär många kontaktytor är du serviceinriktad och har du en god kommunikativ förmåga. Slutligen förstår du vikten av detaljer i ditt arbete samtidigt som du har en bra helhetssyn.
Kvalifikationer:
• Vi söker dig som har mycket god erfarenhet från och intresse av administrativt arbete, kanske från en liknande roll, från servicebranschen, kundsupport eller liknande.
• Du har mycket god datavana och hanterar Microsoft Office och andra system galant.
• Då arbetet innefattar mycket skriftlig dokumentation är goda kunskaper i svenska i både tal och skrift ett krav.
• Har du även ett ekonomiskt intresse och/eller tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen är det högst meriterande.
Har du rätt bakgrund och intresse så är du välkommen till ett härligt gäng med en stor projektportfölj och investeringsvilja.
Placering
Din placeringsort är Linköping, men då vi har fastigheter i hela landet kan resor ingå i tjänsten.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 11 juli.
I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetsklassad verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att ta del av utdrag från Polisens belastningsregister samt kompletterar med en säkerhetsintervju. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall en säkerhetsbedömning enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) §11. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Sofia Nilsson, 010-788 62 48
Unionen, Lena Germundsson, tel. 010-788 62 40
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03