OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Myndigheten har omkring 490 anställda och bedriver verksamhet i Solna och Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta i ett projekt som skall ta fram en ny webbaserad systemlösning.
Som projektadministratör kommer du att arbeta med:
• Assistera vid planering och utförande av projektuppföljning
• Avlasta projektledaren med att organisera, uppdatera och strukturera skriftliga dokument
• Administration och dokumentation kring projektets krav- och testarbete
• Bistå vid planering av möten, seminarier, workshops
• Hantera mötesbokningar, logistik kring möten och seminarier
• Skriva protokoll
• Medverka till att projektgruppens arbete fungerar smidigt
• Bistå vid kommunikation i projekt, såväl intern som extern kommunikation
• Administrera informationsflödet inom ett projekt
Som testare kommer du att arbeta med:
• Delta vid kravgranskning
• Designa testfall utifrån krav- och systemdokumentation
• Exekvera testfall
• Utför regressionstester och omtester
• Ha en dialog med utvecklare vid defekthantering
• Medverka vid estimeringar
• Ta fram statusrapporter för systemtest
Din kompetens
Krav för anställning
• Gymnasiekompetens ekonomisk/administrativ inriktning eller likvärdig utbildning
• Minst två års arbetslivserfarenhet som projektadministratör i IT-projekt
• Kunskap och erfarenhet inom arbetssätt och verktyg för dokumenthantering
• God datavana, främst MS Office Word och Excel
• Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
• Kunskap och erfarenhet att ha arbetat med test
Meriterande
Högskoleutbildning inom data/ IT-utveckling anses meriterande, ISQTB-certifiering (certifiering inom test) samt en kompletterande projektledarutbildning. Även flera års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter är meriterande. Det är en fördel om du har statlig erfarenhet sen tidigare och därmed har kunskaper om diarieföring och offentlighetsprincipen. Vi ser gärna att du har ekonomisk erfarenhet och arbetat i system för faktura hantering.
Personliga förmågor
Vi söker dig som är självgående, strukturerad samt har en god kommunikativ förmåga.
Om anställningen
Du kommer att anställas som administratör/testare med placering i Solna. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.
Övriga upplysningar
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Nasser Nuru Mahmud på telefonnummer 010-205 23 58.
Fackliga företrädare
Saco Ulrika Owen, telefon 010-205 28 83
ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50
Vi undanbeder oss erbjudanden om hjälp med rekrytering och annonsering.
Ansökan
Ansök senast den 28 november 2017 via myndighetens hemsida.
Arbetsgivarens diarienummer: 03798-2017-2.1.1