OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren projektadministratör som ska bistå kundens division med koordinering och planering av resurser i projekt, både på kort sikt och på lång sikt. Syftet är att påvisa och följa upp resursbehov och därigenom möjliggöra för resursägare, projektledare, delportföljansvariga och portföljägare att vara proaktiva i sin planering och anskaffning av resurser.
Du kommer vara "spindeln i nätet" och på daglig basis föra diskussioner med resursägare och projektledare för att kunna upprätthålla och underhålla verksamhetsportföljen.
Uppdraget innebär även att administrativt assistera program/projekt/projektkontoret samt leda uppdrag inom enheten.
Din roll blir att se till att koordinera resurser på divisionen, så rätt kompetens finns där behovet finns.
Kortfattade arbetsuppgifter:
- Ansvarar för att sammanställa och aggregera resursinformation
- Samordna och driva resursavstämningsmöten med resursägare
- Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration
- Delta och driva utveckling av resursallokeringsprocessen såväl inom divisionen samt i samarbete med övriga divisioner
- Följa upp att förfrågan och tilldelning görs, genom dialog med resursägare
- Kortsiktig: Hålla regelbundna resursavstämningsmöten avseende IT-förvaltningsportföljen och verksamhetsportföljen
- Långsiktigt: Hålla regelbundna resursavstämningsmöten avseende program/projekt med resursägare inom divisionen
Vi söker dig med följande tidigare erfarenhet:
- Vara van att navigera och prioritera mellan olika intressenters behov
- Kunna tydligt kommunicera divisionens resurslägesstatus - nuläge, framdrift och överskådlighet för resursforum/program- och portföljstyrgrupper
- Känna dig bekväm i att hålla och leda forum med flera ledningspersoner och stötta i att driva fram kort- och långsiktiga lösningar.
- Ha en god administrativ och självledande förmåga för att arbeta proaktivt genom att löpande flagga resursprocessens hinder, flaskhalsar och förseningar inom divisionen och portföljen i ett tidigt skede
- Gymnasieexamen
- Minst 5 års erfarenhet av att stödja, koordinera och samordna projekt med många parallella projekt, många interna och externa intressenter i rollen som program-/ projekt-administratör, projektkoordinator eller annan motsvarande roll
- Minst 1 års aktuell arbetslivserfarenhet av resursallokering och resursplanering i en större organisation
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av projektarbete enligt standardiserat ramverk, exempelvis PPS
- Minst 1 års praktisk och aktuell erfarenhet av att ha arbetat med projektverktyg och/eller resursallokeringsverktyg
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10 till 12 veckor, uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.Anställningen är heltid, tillsvidare.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting