OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.Vår ambition är att ligga i täten bland svenska myndigheter när det gäller e-förvaltning. En innovativ, rättssäker och effektiv e-förvaltning byggs upp av samverkande delar från flera olika utvecklingsområden.
Till IT-projektenheten i Norrköping söker vi en eller flera projektadministratörer.
Projektadministratör
Ansvarsområde
Du kommer att delta i olika projekt och arbeta med projektadministration. Du kommer även att arbeta med licenshantering samt delta i enhetens och avdelningens arbete med inköp och upphandlingar på IT-området. Du kommer tillhöra ett team av projektadministratörer inom enheten.
Du kommer att ingå i resursfunktionen vilket bl.a. innebär hantering av avropsförfrågningar, främst av IT-konsulter, och administration runt dessa.
Vidare kommer du bistå IT-ledningsfunktionen med diverse administrativa och utredande arbetsuppgifter.
I rollen förväntas du att med din erfarenhet aktivt bidra i diskussioner och i praktiskt arbete för att utveckla projektadministratörsrollen och andra närliggande processer.
Arbetsuppgifter
• Licenshantering
• Upphandling och inköp
• Resurshantering
• Projektadministration
• Avtalsadministration
• Hantering av möten och protokoll
• Personaladministration och tidredovisning inom projekt
• Fakturahantering
• Budgetarbete
• Arkivering
• Behörighetsbeställning
• Användarstöd
• Telefoniansvar
Kompetens/Kvalifikationer
• Du ska ha god kunskap om och erfarenhet av inköp.
• Du ska ha god kunskap om och erfarenhet av fakturahantering.
• Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete
• Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i skrift.
• Du ska behärska engelska i tal och skrift.
• Du ska ha god social kompetens och vara lyhörd.
• Du är flexibel och har förmåga att prioritera arbetsuppgifter vid arbetsanhopning.
• Du är ansvarstagande och tar egna initiativ.
• Det är meriterande om du har kunskap om upphandlingsavtal, avropshantering och lagen om offentlig upphandling, LOU.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i EU-finansierade projekt.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som administratör i IT-relaterade projekt eller i IT-sektorn med liknande arbetsuppgifter.
• Det är meriterande om du behärskar systemen Raindance, Agresso och Palasso samt har erfarenhet av projekthanteringsverktyg som till exempel Antura projects.
Upplysningar
Stationeringsort: Norrköping
Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan förekomma?
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Arbetet innebär en del resor.
Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Tillträde: Snarast
Vill du veta mer
För ytterligare information kontakta enhetschef Rikard Fransson via e-post rikard.fransson@migrationsverket.se
Fackliga kontaktpersoner: Monika Andersson (ST), via e-post monika.x.andersson@migrationsverket.se, Magnus Carlberg (SACO), via e-post magnus.carlberg@migrationsverket.se
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 maj. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.