Projektadministratör sökes till stor statlig myndighet i Solna

Projektadministratör sökes till stor statlig myndighet i Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker erfaren administratör som kommer arbeta med ledningsstöd till stor myndighet. Är du tillgänglig omgående? Vi lovar dig en spännande och utvecklande arbetsplats!

Arbetsuppgifter
Som administratör och ledningsstöd kommer du arbeta mot i Ledningsstöd inom ett Underhållsdistrikt på myndighet där du har en viktig roll i att bistå avdelningschefen och ledningsgruppen. Du kommer bland annat att arbeta med;

• Löpande administration så som framtagande av presentationsmaterial, hantera fakturor, ansvara för arbetsrum, planera möten, föra protokoll mm.
• Stötta avdelningschefen med det övergripande ledningsarbetet genom planering och genomförande av ledningsgruppsmöten mm.
• Driva egna verksamhetsutvecklingsprojekt.

Du kommer arbeta nära avdelningschefen och enhetscheferna med stor variation och bredd i uppgifterna. Vi lovar dig en spännande och utvecklande arbetsplats!
Vem är du?
Vi söker dig som har ett utpräglat ordningssinne och som därmed föredrar att organisera och planera ditt arbete väl, slutföra det som påbörjats och hålla deadlines. Du trivs med administrativt arbete och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare ser vi att du uppfyller följande;

• Har högskoleexamen om minst 180 högskolepoäng inom ekonomi, teknik eller samhällsvetenskap, alternativt har annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som kan bedömas motsvarande
• Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
• Har goda kunskaper inom MS Office paketet
• Har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från en liknande roll inom myndighet.
Du erbjuds
Tjänsten är på heltid, 100%. Planerad start är så snart möjligt och löper cirka fem (5) månader. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 14 september 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024