Projektadministratör som vill ta nästa steg

Projektadministratör som vill ta nästa steg

Arbetsbeskrivning

Är du en person som gillar att koordinera i flera projekt parallellt och bistå med kompetens och stöttning till samhällsviktiga uppdrag? Har du också erfarenhet av offentlig verksamhet där du har suttit med upphandlingar och dess processer? Då är det dig vi söker!

OM TJÄNSTEN
Vi söker dig som trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter där du får vara med och bidra till helheten. Du kommer att vara en stabsfunktion som behövs för att stötta upp mellan 20-30 projekt parallellt. Projekten varierar i storlek och är mot offentlig verksamhet inom olika divisioner. Exempel på avdelningar man kan jobba med är: berg, vägteknik, geoteknik, och digital transformation. Vi kommer också att se till personliga egenskaper och intressen för att skapa den bästa rollen för just dig både här och nu, men även se till möjligheter för utveckling på sikt. Du kommer att få jobba med anbudsfrågor såväl som vara ekonomiskt stöd, arbeta nära teamen och stötta upp i olika uppdrag. Nedan finns några exempel på arbetsuppgifter, utöver dessa kan det tillkomma annan stöttning också då du kommer vara en nyckelperson för att se till så att projekten flyter på.

Du erbjuds
- En arbetsplats som lägger stor vikt vid bra och hållbara val och som agerar med integritet i allt dem gör.
- Flexibilitet i arbetet under hela året och annorlunda arbetstider på sommaren mellan 8-16
- En arbetsplats som ser till din kompetens och erbjuder utvecklingsmöjligheter på sikt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Jobba med anbudsärenden som att ladda ner anbud, sammanställa, kontrollera och leverera anbuden (tendsign mm)
* Delta i avdelnings- och projektmöten
* Stötta upp med dokumentation och andra administrativa arbetsuppgifter
* Ekonomiskt stöd som att fakturera, ekonomisk uppföljning, prognoser och skapa riskblankett
* Följa upp ramavtal och andra avtal mot våra kunder
* Arbeta med tids- och resursplanering i projekten
* Arbeta och bidra i hållbarhetsarbete för affärsenheten
* Planera och organisera lokala träffar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning för arbetsuppgifterna
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter i offentlig verksamhet
- Har arbetat med koordination, administration eller annan erfarenhet som anses relevant
- Har goda kunskaper av att använda officepaketet
- Har obehindrade kunskaper i svenska, i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Arbetat med eller förstår offentlig upphandling och dess processerna
- Kunskap om LOU eller ABK 09
- B körkort
- Jobbat i byggbranchen inom anläggning
- Någon utbildning/kurs eller erfarenhet av ekonomiska arbetsuppgifter
- Kunskap i MS project

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Ambitiös, flexibel, samarbetsinriktad och kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder.

Dem erbjuder specialistkompetens inom bygg och fastighet, infrastruktur, arkitektur, energi, vatten och avlopp, industri, miljö och digitalisering och en del annat som får livet att fungera. Med cirka 6 200 medarbetare på över 130 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar dem tvärfacklig expertis med lokal närvaro.

För ledarskap har Norconsult sex förväntningar på alla medarbetare på Norconsult: ambition, samarbete, transparens, tillit, omtanke och ansvar. Genom självledarskap skapar dem resultat genom att sätta mål, stärka kulturen och skapa en god arbetsmiljö. Medarbetarens attityd driver resultaten, och för att nå dem målen har Norconsult fyra kärnvärden som ska fungera som levande regler för alla medarbetares beteende: pålitlig, kompetens, inkluderande och engagerad.

Dem har en tumregel för etik: allt vi gör ska tåla offentlighetens ljus. Det innebär att dem har en stark etisk medvetenhet, Att göra bra och hållbara val och agerar med integritet i allt dem gör.
Läs mer om LiVE och deras etiska riktlinjer här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2024
  • Ansök senast: 13 februari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 november 2024

14 november 2024