OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och forma en ny tjänst som projektadministratör? Sök till oss på ANDRITZ!
Om företaget
ANDRITZ AB i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap.
Inom ANDRITZ AB i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Läs gärna mer på www.andritz.com.
Andritz Power Boiler Service är etablerat på den skandinaviska marknaden och utför alla typer av servicearbeten på kraftpanneanläggningar. Andritz är OEM för fluidbäddspannor. På vår serviceavdelning arbetar vi med alla typer av pannor inklusive dess kringutrustningar.
På anläggningen i Norrköping utför vi projekt som innefattar allt från större moderniseringar och uppgraderingar till byte av större och mindre tryckkärlsdelar, årliga revisioner samt en 24/7-service. Detta inkluderar konstruktion, inspektioner, tillverkning i vår egen verkstad, montage och dokumentation.
Dina arbetsuppgifter
Som projektadministratör på ANDRITZ kommer du att ha en viktig roll på avdelningen i Norrköping. Din uppgift är att skapa struktur, förbereda och underlätta så att vår verksamhet har bästa tänkbara förutsättningar. Du arbetar både med dagliga rutiner och med en långsiktig planering. I din roll har du övergripande koll på ekonomin och löpande rapportering, både i vår verkstad och i våra projekt.
Som projektadministratör avlastar du projektchef, projektledare och verkstadschef med administrativa uppgifter. Du även ha ett nära samarbete med vår centrala ekonomiavdelning i Örnsköldsvik. För att bidra till en effektiv verksamhet krävs att du hanterar inkommande och utgående fakturor, utför kontorets och projektens inköp samt följer upp och rapporterar fortlöpande kostnader för hela verksamheten i Norrköping och i projekten. Du kommer även ha hand om uppföljning av mantimmar både utförda i vår verkstad och på våra montage.
För rätt person kommer det att finnas stort utrymme för egna initiativ och ett proaktivt förhållningssätt i rollen, då vi inte har någon i rollen idag.
Din profil
För att lyckas som projektadministratör på ANDRITZ så har du god samarbetsförmåga, är lyhörd och kommunikativ. Vidare är du strukturerad, analytisk och kvalitetsmedveten samt har förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du älskar siffror och är en duktig koordinator med god känsla för service. Du trivs i en miljö med många kontaktytor och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du har lätt för att lära och ser till att hålla dig uppdaterad inom ditt område. Vidare är du ambitiös och tycker det är roligt med nya utmaningar, Meriterande om du har erfarenhet från processindustrin.
Krav:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller utbildning/erfarenhet som sammantaget bedöms likvärdig
• Minst 2 års yrkeslivserfarenhet inom relevant område
• Goda kunskaper i SAP och Office 365
• Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringsprocessen samarbetar ANDRITZ med Skill. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna-Stina Pantzare på mail anna-stina.pantzare@skill.se telefon: 011-470 53 03. Vi tar inte i mot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.