OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För ett längre konsultuppdrag söker vi nu dig som vill arbeta som projektadministratör på Bolidens teknikavdelning. I rollen ges du möjlighet att arbeta i en tekniskt intressant verksamhet som just nu är inne i en spännande fas. Du kommer att arbeta i ett team bestående av projektledare, tekniker och ingenjörer.
Om företaget
Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar på lång sikt för att garantera samhällets leverans av basmetaller och ädelmetaller genom gruvdrift av malm (mineraler) och produktion och leverans av högkvalitativa metaller till industrin.
Vår höga produktivitet är baserad på erfarenhet, innovation och avancerad teknik, utvecklad i samarbete med nordiska teknik- och teknikföretag. Idag arbetar cirka 6000 personer i Boliden, som har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Irland.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som projektadministratör kommer du att vara ett viktigt administrativt stöd till avdelningens projektledare. Du har en bred och samordnande roll med möjlighet att ta stort eget ansvar. Exempel på arbetsuppgifter inom området är arbete med dokumenthantering, förberedelse av och deltagande i möten, projektuppföljning, bokning av resor samt annan tillhörande administration.
Resor i tjänsten kan förekomma.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, har du något års erfarenhet av administrativt arbete inom området eller relevant högskoleutbildning är det meriterande.
För att vara rätt för rollen ser vi att du har ett stort intresse för administration och teknik samt att du motiveras av att ta ansvar. Du är nyfiken och kreativ och gillar när det händer saker runt dig, vidare har du en god struktur och planeringsförmåga.
Då tjänsten innefattar samarbeten både internt och externt tror vi att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation samt har lätt för att skapa förtroende. Vidare besitter du en stor dos servicekänsla samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Kunskaper i Office-paketet är ett krav för att kunna lyckas väl i arbetet, tidigare erfarenhet av arbete i MS Project är en stor fördel.
Information och kontakt
Tjänsten som projektadministratör är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och sträcker sig i ca 9 månader med möjlighet till förlängning. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Wilma Nyman på telefonnummer 0910- 77 09 84. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida, senast 15:e november.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se