OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FM centrum är Region Östergötlands facility managementfunktion. FM centrum ansvarar för att Region Östergötlands fastigheter och lokaler - samt de servicetjänster som underlättar användandet av lokalerna - fungerar på ett optimalt sätt. Det innebär att vi tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom all om- och nybyggnation. Vi ser också till att leverantörerna av de olika servicetjänsterna levererar det de ska – utifrån de behov som verksamheten har. FM centrum har en horisontell organisation bestående av ett antal funktioner som samverkar. Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. FM centrums organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Region Östergötland, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping (Framtidens US), om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping (Vision 2020), nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt planering för vårdbyggnad i Finspång.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en strukturerad och serviceinriktad projektadministratör till byggprojektkontoret inom FM centrum. Som projektadministratör kommer du att hantera driften av projektkontoret på US Linköping men även hantera en del administration utanför US Linköping.
Dina arbetsuppgifter är bland annat att:
• Post-, gods- och flytthantering
• Förråd och inköp
• Administrera behörigheter i passersystem och projektportal
• Enklare support i projektportal
• Lokalbokningar
• Hantera P-kort
• Hantera tystnadsplikter
• Hantera intranät
• Projekthantering i Sunda Hus
• Övergripande dokumentadministration
Utbildning och erfarenhet
Du har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller kunskaper som bedöms likvärdiga för att arbeta som projektadministratör. Viktigt för tjänsten är att du är serviceinriktad och det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med projektadministration. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet och erfarenhet av att arbeta med IT system
Personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga och relaterar till människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du är lugn och stabil och kan hantera stressade situationer samtidigt som du har förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter. Viktigt i rollen är att du är strukturerad och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du skall känna dig bekväm med att lära nytt tex IT-stöd/system. Du skall vara flexibel då arbetsuppgifterna kan förändras över tid och vara varierande från dag till dag. Det är även bra om du trivs att jobba självständigt mot uppsatta mål
Anställning och information
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Lotta Karlsson; HR-chef, 010-103 21 88
Fackliga företrädare:
SACO, Albert de Haan, 010-103 70 48 samt Vision, Camilla Berlin, 010-103 86 19.
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 3 april 2015. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48