Projektadministratör till en kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN
Projektadministratören är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Projektadministratören ska vara projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Administratören behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt.

Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta projektet med de administrativa arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår bl a att du:

- Agerar utifrån projektets mål
- Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor.
- Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
- Medverkar och bidrar till utvecklingen av IP:s administratörsnätverk
- Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag.
- Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.
- Introducera nya projektmedlemmar, såväl beställarens -anställda som konsulter i projekten.
- Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara


Skall-krav

- Dokumenterad utbildning inom ekonomi eller administration på gymnasienivå eller högre.
- Minst 2 års erfarenhet av arbete som program- eller projektadministratör.
- Minst 2 års erfarenhet av ärende- och dokumenthantering (så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
- Minst 2 års erfarenhet av hantering av möten och dokumentation (så som kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation).
- Minst 2 års erfarenhet som kontorsansvarig eller motsvarande 2 års erfarenhet av att ansvara för det praktiska arbetet på kontoret, hantera kontorsbeställningar, välkomna besökare, ansvar för att hålla ordning och reda på kontor
- Minst 2 års erfarenhet av ärende- och dokumenthantering (så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering)
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i projekt.
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta i Officepaketet.


Bör-krav

- Konsulten bör minst ha 4 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som administratör i en offentlig myndighet/enhet eller politikerstyrd organisation
- Hänvisa till genomförd utbildning i Officepaketet
- Hänvisa till genomförd utbildning i Officepaketet
- Minst 2 år erfarenhet av fakturahantering i Agresso eller liknande system.


Start- och slutdatum
Start: 2023-01-16
Slut: 2025-05-31 med möjlighet till förlängning
Uppdragets omfattning i timmar per vecka 32h
Placering: Stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 16 november 2022

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024