Projektadministratör till en myndighetskund i Stockholm- Konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi en projektadministratör. Detta gäller ett konsultuppdrag inom infrastruktur på heltid. Uppdraget förväntas starta den 13 oktober -2021 och pågå t.o.m. den 31 dec-2023 med möjlighet till förlängning.

Beskrivning av uppdraget

Projektadministratören är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Projektadministratören ska vara program-/projektledaren behjälplig och bidra till att effektiviseraverksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Administratören behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt

Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta sektionens olika projekt med de administrativa arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår bl a att du:

- Agerar utifrån projektets mål
- Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor.
- Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
- Medverkar och bidrar till utvecklingen av IP:s administratörsnätverk.


Resurshantering i projekt/program:

- Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag.
- Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.
- Introducera nya projektmedlemmar
- Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara


Hantering av möten och dokumentation:

- Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation
- Stödja vid framtagning av utkast av dokument samt granskning och ändringshantering av dokument
- Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
- Arbeta i våra digitala projektverktyg
- Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, andra avtal kopplade till projekten/programmet.
- Stödja vid begäran om utlämnande av allmän handling


Stödjande i rapportering och ekonomi:

- Delta vid framtagning av styrgruppsmaterial
- Stödja i framtagande av material till rapportering av projektstatusrapporter
- Ta emot, granska och kontera fakturor


Process och Ansökan Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju (digital intervju) hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2021
  • Ansök senast: 16 september 2021

Liknande jobb


14 november 2024