Projektadministratör till energibranschen

Projektadministratör till energibranschen

Arbetsbeskrivning

Vi söker en program-/projekt administratör som ska assistera program-/projektledare till kund inom energibranschen. Uppdraget innebär även att administrativt assistera andra program/projekt inom enheten.

Du kommer att stödja program- och projektledare med planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom programmet. Bland annat kommer du att ansvara för att administrera programmöten och styrgruppsmöten, att upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till programmets medlemmar och intressenter, samt att upprätthålla övriga rutiner avseende rapportering och uppföljning. Du rapporterar till programledaren och förväntas spela en viktig roll i programmets effektiva framdrift genom att bidra till god struktur och ordning samt rätt information till rätt målgrupp i rätt tid.

Du kommer i din bland annat arbeta med följande:
Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad
Administrera program-/projektmöten och styrgruppsmöten inklusive ta anteckningar och skriva protokoll
Stötta det administrativa arbetet med t.ex. bokning av möten med personal och leverantör samt lokaler, förbereda workshops, ha kontroll på ingående personal i projekten och administrera/informera om konto för tidskrivning
Ansvara för att dokumentera i w3d3 och lägga upp nya ärenden vid behov
Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom programmet
Vara delaktig och sammanhållande i kommunikationsarbetet i programmet/projekten
I arbetsuppgifterna ingår att ta fram kommunikationsmaterial i samråd med andra, driva och koordinera arbetet med kommunikationen enligt kommunikationsplanen
Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till programmets medlemmar och intressenter
Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för programmen och projektens
räkning
Vara ansvarig för att hålla samman resursplaneringen för programmet
Koordinera och samverka med olika projektledare/resursägare för att ha kontroll på programmet/projektens resurser, både intern och extern personal samt leverantörer
Säkerställa att semesterlistor är uppdaterad
Vara ansvarig för att lägga upp och administrera kurser
Ta fram ekonomisk status i UBW till programledare/projektledare vid behov
Vara kontaktperson för programmet gällande administrativa frågor

Vem söker vi?

Vi söker dig Minst 4-års arbetslivserfarenhet av att stödja, koordinera och samordna komplexa program/projekt (många parallella projekt, många interna och externa intressenter) i rollen som program-/ projektadministratör eller annan motsvarande roll. Du har även minst 3 års erfarenhet av praktisk tillämpning av processer och verktyg inom program- och projektstyrning samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Anställning

Du kommer vara tillsvidare anställd av Quest Consulting med placering hos vårs kund. Arbetstiden är heltid vardagar 8-17, med förtroendeflex. Det finns möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.



Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2023
  • Ansök senast: 8 maj 2023

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024