Projektadministratör till ESF-projekt NISA

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Arbetsförmedlingen söker en engagerad administratörer till projekt NISA (Nyorientering i samverkan med arbetsmarknaden 2017-04-01 – 2020-03-31). Projektet kommer att bedrivas hos arbetsförmedlingarna i Uppsala-, Västmanlands-, Östergötlands- och Södermanland län. I tjänsten ingår regelbundna resor i samtliga län med särskilt ansvar för Uppsala- och Västmanlands län eller Östergötlands- och Södermanland län.

Projekt NISA är ett projekt som avser att minska långtidsarbetslöshet och förbättra matchningen på arbetsmarknaden.

Målet är att i projektet skapa metoder som effektiviserar arbetet med att sänka långtidsarbetslösheten. En del i detta är utveckling av nya arbetssätt som blir ett modernare och mer ändamålsenligt stöd för långtidsarbetslösa innehållande exempelvis vägledning, ACT (acceptance and comittment therapy), brytande av könsmönster och självstyrande grupper som en väg mot jobb. Ett annat viktigt inslag att utveckla är ett närmare samarbete med arbetsgivare och arbetsmarknadens parter för att koppla arbetet med sökande till arbetsmarknadens reella behov av arbetskraft.



Arbetsuppgifter

Du ansvarar för projektets administration, projektet har en hög komplexitet då det är många medverkande arbetsgrupper och kontor som ska följas upp administrativt. Det ställer stora krav på ordning och reda. Att ta fram rutiner och arbetssätt för hantering av tidrapporter, löner, leveranskontroll, fakturor och annan dokumentation som Europeiska socialfonden kräver i sin redovisning.

Som projektadministratör arbetar du nära projektledaren och säkerställer att information och uppdrag till och från projektledaren hanteras i rätt ordning. Det blir din roll att ha framförhållning och ansvar för all administration och samordning av olika uppdrag, planering, förberedelse och bokningar av resor, lokaler, konferenser och möten. Du tar stort och eget ansvar för projektets administrativa rutiner, diarieföring, skriver kallelser, mötesprotokoll, rapporter och andra dokument samt ger ett administrativt stöd i planering och uppföljning. Du trivs i ett arbete där det är ett högt tempo. Du är snabb och bra på att prioritera och att vid behov prioritera om.



 Kvalifikationer



Du har lägst 3-årig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning eller erfarenhet som bedöms likvärdig, alternativt innehar du en liknande tjänst inom myndigheten.



Du har minst 2-års erfarenhet av och kunskap från att ha arbetat självständigt med administrativa uppgifter.



Du har mycket goda kunskaper i MS Office.



Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.



Goda kunskaper i ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.



Kunskaper inom dokumenthantering samt i registrering och/eller erfarenhet av registrering.



B-körkort.





Meriterande



Arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor.



Erfarenhet av att administrera EU-projekt.





Personliga egenskaper



Du har mycket god samarbetsförmåga.



Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har förmåga att arbeta självständigt och effektivt.



Du är serviceinriktad och bra på att prioritera.



Du är snabb och trivs bra med att ha många bollar i luften samtidigt.



Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Övrigt

Formell placeringsort i Uppsala. Tjänstgöring på flera orter i marknadsområdet ingår i tjänsten. Anställningen är tidsbegränsad och löper till och med 2018-05-31 med möjlighet till förlängning. Anställningen är på heltid.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.



Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2017/0019 9526 senast 170505. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via arbetsformedlingen.se/ledigajobb. Du ska även besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuellt
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024