Projektadministratör till Eurowind Energy

Projektadministratör till Eurowind Energy

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett företag som spelar en avgörande roll i framtidens energisamhälle. Vill du vara en del av omställningen till 100% förnybar energiproduktion? Eurowind Energy expanderar nu på den svenska marknaden och söker därför sin nästa stjärna till rollen som Projektadministratör. Här erbjuds du en dynamisk roll på ett företag som gör skillnad på riktigt. Låter det som något för dig? Läs gärna vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Eurowind Energy är ett danskt företag som genom åren har utvecklats till en ledande utvecklare och operatör av anläggningar för förnybar energi. Företaget har idag 300 anställda och finns för närvarande representerat i 16 olika länder i Europa och USA och fler marknader är på väg. De har varit verksamma i Sverige sedan 2016 och har i skrivande stund driftsatt sin första svenska vindpark och är i startgroparna för att påbörja anläggningen av ytterlige en vindpark.

Eurowind Energy arbetar ständigt med att hitta nya lämpliga områden för etablering av landbaserad vindkraft och solkraft. Det innebär en mängd kontakter med markägare, kommuner och andra intressenter.

På kontoret i Göteborg blir en del av team på 10 personer som präglas av en vänskaplig atmosfär med stort framåtlut och högt engagemang.

Du erbjuds


* Goda utvecklingsmöjligheter på ett växande företag
* En platt organisation med en härlig gemenskap
* En arbetsplats belägen centralt med möjlighet till hemarbete


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som projektadministratör kommer du bistå projektledare med allt från att förbereda möten, ha koll på avtal, göra informationsutskick. Vidare kommer du ha lite extra ansvar över deras gemensamma kontor. Du kommer därmed ha en bred och varierad arbetsbeskrivning med mycket ansvar.

Exempel på ytterligare arbetsuppgifter:


* Identifiera kontaktuppgifter till markägare
* Administrera och uppdatera betalningsinformation
* Kartlägga kommuners inställning till vindkraft
* Hantera och uppdatera hemsidor och övrigt kommunikationsmaterial
* Kontorsadministration såsom beställning av kontorsmaterial


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom relevant område
- Har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom service och administration
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska
- Har b-körkort

Som person är du flexibel, strukturerad och serviceinriktad. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gillar att stötta dina kollegor.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Göteborg, Nellickevägen 20


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs vidare om Eurowind Energy här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administrativ assistent - vikariat

Administrativ assistent - vikariat

3 januari 2025

26 november 2024