OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Migrationsverket är vi cirka 5 800 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgifter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt!
Vi söker projektadministratörer till externfinansieringsenheten vid planeringsavdelningen i Norrköping.
Hos oss arbetar du i team och vi verkar tillsammans för att stötta vår verksamhet och säkerställa god kvalitet. Har du ett utpräglat sinne för service och en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt? Vi erbjuder ett rikt och utvecklande arbetsliv med stort engagemang och god arbetsmiljö.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som projektadministratör utgör du ett kvalificerat administrativt stöd till projektledningen i Migrationsverkets externfinansierade projekt. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för löpande dokumentation, diarieföring och arkivering. Du för minnesanteckningar och protokoll vid möten, ansvarar för viss fakturahantering och administrerar tidrapporter. Vidare deltar du i planeringen och det praktiska arbetet i samband med seminarier och övriga mötesarrangemang. Du ger stöd till projektledning och projektmedarbetare om administrativa villkor för genomförandet av projekt med extern finansiering.
Personliga kompetenser
Du är en person som arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har ett professionellt förhållningssätt och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samtidigt som du anstränger dig för att leverera de bästa lösningarna. Att vara noggrann och ta ansvar för att kvalitet upprätthålls är viktigt för dig och du tummar inte på effektiviteten i ditt arbete. Under stressade eller pressade situationer har du en förmåga att bibehålla ditt lugn och fokusera på rätt saker. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett sätt som gynnar verksamheten och som gör att du når dina mål inom givna tidsramar.
Krav:
- Lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen
- Erfarenhet av liknande administrativ roll i projektmiljö
- Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, gärna även av diarieföring
- God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift
- God datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
Meriter:
- Erfarenhet av administrativt arbete inom projekt med EU-finansiering
- Erfarenhet av arbete i ekonomisystem, gärna Proceedo
Villkor
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader
Arbetstider: kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Norrköping
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 5 februari 2023. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
_________________________________________________________________________________________________________
Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På arbetsgivarverkets.se kan du läsa mer om vad det innebär.
Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.
Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html
Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.