OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann person som trivs i en koordinerande och administrativ roll? Har du även erfarenhet inom projektadministration? Då kan du vara den personen vi söker! Välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker en projektadministratör/kontorsassistent till ett spännande företag i Solna. Företaget är verksamma inom farmaceutisk kontraktsutveckling åt en stor variation av kunder från det lilla forskningsbolaget till det stora läkemedelsföretaget i en internationell miljö. På företaget i Sverige arbetar det cirka 55 personer, men företaget tillhör en större global utvecklingsorganisation med anläggningar i både Europa, Asien och Nordamerika.
Ansvarsområden
Som projektadministratör/kontorsassistent kommer du arbeta med olika typer av administrativt stöd som behövs i verksamheten. Du kommer arbeta nära både projektledare, inköpare och övrig personal för att stötta upp administrativt i olika projekt. Du kommer vara spindeln i nätet mellan olika avdelningar och ha en koordinerande roll på kontoret.
Dina arbetsuppgifter kan exempelvis innefatta:
Ansvarig för vissa kontorsövergripande uppgifter
Ta hand om kontoret och besökare som kommer till platsen
Framtagande av statistik och månadsvis rapportering
Lokalt ansvarig för uppdatering av intranätet
Uppdatering av mallar och dokument
Bidra till avdelningens förbättringsarbete
Administratör i vissa datoriserade system såsom tidredovisning, resebeställningar och projekthantering
Arbetstider
Omfattning: heltid, kontorstider, mån-fre
Start: omgående och 6 månader framåt. Därefter finns mycket god chans till förlängning alternativt anställning hos kund
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
har minst gymnasieutbildning
har erfarenhet av en roll med liknande arbetsuppgifter
behärskar svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av arbete med Microsoft Office Suite (framförallt Word, Excel och Power Point)
Det är meriterande om du även har:
arbetat i datoriserade system för tidredovisning och projekthantering
erfarenhet av projektadministration och arbete med tidsplaner
goda erfarenheter i Excel
Vi söker dig som har ett ansvarstagande och strukturerat arbetssätt. Du är prestigelös och flexibel, och inte rädd för att hugga i där det behövs för att hjälpa dina kollegor. Du är en serviceinriktad lagspelare som även trivs med att arbeta självständigt för att driva ditt dagliga arbeta framåt. Du är målinriktad och tycker om att få saker gjorda. Då detta är en ny tjänst för avdelningen finns det möjlighet att vara med och påverka utformningen av rollen.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-10-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Nina Westerberg, nina.westerberg@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044