OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
För vår kund inom offentlig sektor i Göteborg söker vi nu en erfaren Projektadministratör till deras FVM-projekt. Arbetet handlar om att på ett självständigt och proaktivt sätt bistå med stöd i projektarbete till projektledare, sköta planering av möten och workshops samt hjälpa att strukturera och sammanställa information, skapa agendor och sköta löpande mötesplanering. Dessutom ingår att skriva anteckningar och stödja med uppföljning av ärenden och utdelade ansvar. Arbetet kan innefatta mindre utredningsuppdrag efter överenskommelse med uppdragsgivaren. Man fungerar även i viss mån som en ingång till allmänna frågor och med hjälp av övriga i teamet stödjer man och kanalisera frågor till rätt mottagare. FVM är ett program där vår kund, 49 kommuner och offentligt finansierade privata vårdgivare bygger en gemensam vårdinformationsmiljö. Ett av projekten inom FVM-programmet heter Regional förändring och är ansvariga för implementering av FVM. Projektledningen bedriver ett arbete som handlar om att hålla ihop och hjälpa lokala implementeringsprojekt som rapporterar till projekt Regional förändring. En av rollerna i Regional förändrings kärntrupp är projektadministratören. Rollen bistår Regional Förändrings olika projektledare med administrativt stöd. Den nuvarande resursen som utför detta arbete slutar till sommaren och därmed söker vi en ny person för detta arbete.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb
Kvalifikationer
- Flera års erfarenhet av projektadministration med komplexa uppdrag i högt tempo med förmåga att se och göra det väsentliga
- God erfarenhet att hantera administrativa verktyg som Word, Powerpoint, Excel, Teams etc för att på ett effektivt sätt stödja projekt
- God förståelse och erfarenhet av projekt- och teamarbete. En förmåga att ta ansvar för löpande uppgifter och samverka med kollegor för att slutföra dem
- God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift
- God förmåga att läsa och förstå engelska texter
- Meriterande med erfarenhet av projektadministration inom offentlig verksamhet
- Meriterande med erfarenhet av vår kunds övriga administrativa verktyg som Canea, Forms, Yammer, One drive etc
- Meriterande med erfarenhet av projekt inom hälso- och sjukvårdssektorn
- Meriterande med kännedom om FVM-programmet
Personliga egenskaper
Som person söker vi dig som har en mycket god kommunikativ förmåga. Du är serviceinriktad, strukturerad och har en "det fixar vi" mentalitet.
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde och ansökan
Tjänsten är ett längre konsultuppdrag på heltid (40h/v) med önskad start 2021-06-21 och uppdraget löper fram till 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. För detta uppdrag kommer du att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund i Göteborg. Skicka in din ansökan omgående då urval och intervjuer sker löpande. Sökord: Projektadministratör, projektadministration, offentlig sektor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm