OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en pågående utbildning inom ekonomi och vill få mer arbetslivserfarenhet? Är du en noggrann person som vill arbeta och utvecklas i projekt kan detta vara tjänsten för dig. Projektet startas i augusti och pågår fram till årsskiftet.
Sök idag, urval görs löpande!
Om rollen
I rollen som projektadministratör kommer du vara del av ett större projekt som pågår, det är en del av ett systembyte där Swisslog AB ska byta från nuvarande system till SAP. Projektet innebär att kartlägga och strukturera upp för att förenkla arbete internt och gentemot servicekunder. Du kommer vara en del av en projektgrupp som strukturerar upp systemet, vilket innefattar att gå igenom serviceavtal, uppdatera servicekontrakt och lägga in dessa i nya systemet. Du kommer ha en övergripande administrerande roll och stötta projektgruppen med administrativa uppgifter. Utöver det kan exempel på arbetsuppgifter vara att kommunicera ut dessa förändringar mot kunder.
Din profil
I rollen som projektadministratör ser vi att du är noggrann och strukturerad person som är duktigt på siffror. Du bör vara detaljorienterad som har en teknisk förståelse. Det är viktigt att du kan samarbeta i mindre team. Du bör vara flexibel som tar mycket eget ansvar och kan kombinera annan sysselsättning vid sidan av. För att lyckas i rollen som projektadministratör ser vi att du minst har:
• Pågående eller avslutad utbildning inom ekonomi
• Engelska och svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av Microsoft Officepaket, specifikt Excell
Meriterande
• Förståelse och erfarenhet av ekonomisystem med fördel SAP
• Tidigare erfarenhet av liknande projekt
Om Swisslog AB
Vår kund är ett globalt företag som formar framtidens logistikautomation. De omvandlar lager och distributionscenter för att uppnå maximal effektivitet, flexibilitet och smidighet. Deras innovativa robotteknik innebär att deras automationslösningar alltid är förberedda för framtiden. Genom att förstå och analysera dina data optimerar de prestandan för verksamheter. Kunds kompletta lösningar inkluderar konsulttjänster, konceptstudier, projektimplementering, kundservice, best-in-class teknologier och mjukvara, allt anpassat till företags specifika krav.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd genom oss på Framtiden och arbeta som konsult hos Swisslog AB.
Vår rekryteringsprocess
Då vi är mitt i semestertider kan vår rekryteringsprocess komma att ta längre tid än vanligt. Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande men ett första urval lär troligtvis göras först under vecka 32. Rekryteringsprocessen kommer att bestå av nedan steg:
• CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande (troligtvis v.32)
• Kortare telefonavstämning för att stämma av skallkrav och meriterande
• Intervju med Framtiden
• Två intervjuer med Swisslog AB
Villkor
Placeringsort: Göteborg, Partille
Start: Omgående
Omfattning: Deltid- 50% med flexibla tider.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996