OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Väg- & Anläggningsbyrå AB (GVAB) grundades 1977 och har idag kontor och verkstad i egna lokaler i Grimbos industriområde på Hisingen. Vi har sedan starten arbetat med asfalts-, mark och anläggningsarbeten i Göteborg med omnejd och utför arbeten främst åt kommuner, industrier, fastighetsbolag samt väg- och bostadsrättsföreningar. För oss är flexibilitet, hög servicegrad och god tillgänglighet en förutsättning för ett långsiktigt och bra samarbete med våra kunder. Vårt mål är att, med erfaren och välutbildad personal, utföra varje arbete med nöjda beställare som enda godtagbara slutresultat.
Vi förstärker nu vårt team med en projektadministratör! Det är en ny roll och vi söker dig som är prestigelös och trivs att arbeta administrativt.
Om tjänsten
I rollen som projektadministratör arbetar du nära våra arbetsledare och är involverad i våra projekts samtliga faser. Du har en löpande dialog under projektens gång med såväl arbetsledare som kunder och underentreprenörer. Du är med i uppstartsmöten och är den som har koll på tidsplanerna. Vidare arbetar du med planering, drift och ekonomi i projekten. Dina arbetsuppgifter innefattar även ansvar för dokumentation, protokollföra möten, sammanställning av anbud och offerter samt att sammanställa underlag och specifikationer till kunder.
I tillägg till att arbeta med våra projekt kommer du även att arbeta tillsammans med vår Ekonomiansvarig och vår VD med andra förekommande arbetsuppgifter på kontoret. Det kommer vara varierande uppgifter såsom exempelvis dokumentation kring kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete, uppföljning eller uppdatering av hemsidan eller mindre marknadsförings- och säljinsatser.
Du kommer framförallt att arbeta på vårt kontor på Södra Hildedalsgatan men det finns även möjlighet att arbeta på plats ute i verksamheten vid vissa tillfällen.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter och som har en ekonomisk förståelse. Du kan ha arbetat med ekonomi tidigare eller ha en ekonomisk inriktning på dina studier. Vi ser att du har en avklarad gymnasieutbildning och har du även en utbildning på högskolenivå är det ett plus. Grundläggande för att lyckas i rollen är god vana av att arbeta med Word och PowerPoint samt mycket goda kunskaper i Excel, du är van att använda formler, kan göra tabeller och grafer samt sammanställa statistik. Har du tidigare arbetat med projekt eller inom mark- och anläggningsbranschen är det meriterande. Ett krav för denna tjänst är att du innehar B-körkort.
Som person ser vi att du är noggrann och ordningsam, du har en känsla för detaljer och ett strukturerat arbetssätt. Du är ansvarsfull och har förmågan att driva ditt eget arbete framåt, är självgående, nyfiken och tar tag i saker. Vidare är du kommunikativ och uppskattar en rak dialog. Du har också en god social förmåga och ser dig som en trygg och positiv person. Trivs du att arbeta i en bred roll med varierande uppgifter, på ett mindre bolag med familjär stämning och nära till besluten - då kan detta vara ditt nästa steg!
Ansökan
I denna rekrytering har GVAB valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Frida Kinsch på tel 0766 - 47 16 40 eller Helena Bengtsson på 0766 - 47 16 07. Sista ansökningsdag är 27 februari. Intervjuer sker löpande. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy:
https://sjr.se/integritetspolicy/
Titel: projektadministratör
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88