OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Kriminalvården ska inrätta ett servicecenter med start 2015 och söker nu en projektadministratör som kommer att ingå i det projekt som ska planera och påbörja införandet av centret. Tjänsten är tidsbegränsad fram till årsskiftet 2014/15 med placering på Kriminalvårdens huvudkontor i Norrköping
Bakgrund
Kriminalvården är mitt inne i en förnyelsefas och en del av det är införandet av ett administrativt servicecenter för att avlasta vår klientnära personal och förbättra kvalitén av de administrativa processerna. Projektet söker därför en sakkunnig projektmedlem som kan vara med och administrera projektet för inrättandet av servicecentret. Du blir tillfälligt placerad på huvudkontoret, verksledningens kansli.
Läs mer om verksamheten samt vår medarbetarpolicy på våran hemsida www.kriminalvarden.se
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillhöra den centrala stabsfunktionen och ska koordinera och hjälpa projektledaren med den administrativa delen i projektet. Rollen kommer att inkludera att stötta projektledaren och projektet med bl.a.
- projektadministration
- projektplanering
- dokumentsamordning
- mötesplanering och mötesprotokoll
- koordinera resor och relaterade bokningar
- samordning vid granskning av förfrågningsunderlag
- paketering och utskick av förfrågningsunderlag/kontraktshandlingar
- stöd till resten av projektet inom MS Word, Excel och Powerpoint
En del av projektet kommer att utföras av konsulter och du kommer i vissa fall hjälpa dem navigera inom myndigheten samt hjälpa dem att summera deras resultat. Du kommer även att hjälpa till med att finjustera de rekommendationer och planer som projektet ska presentera till projektbeställaren och generaldirektören för att säkerhetsställa hög kvalité inom språk, grammatik och format.
KVALIFIKATIONER
För att vara framgångsrik i rollen som Projektadministratör ser vi att du har erfarenhet inom projektadministration och av ovanstående arbetsuppgifter. Vidare har du goda kunskaper i att på svenska formulera dig i tal och skrift samt goda kunskaper i MS Word, Excel och Powerpoint. Erfarenhet av implementering och förändringsarbete är meriterande, liksom erfarenhet av kriminalvårdens processer. Har du en högskoleexamen eller motsvarande och/eller erfarenhet och kunskaper i MS Projekt eller annat program för tidplaner är det meriterande.
Som person är du ordningsam, prestigelös och noggrann. Du är socialt kompetent och har en god samarbetsförmåga. Vidare har du god kommunikativ förmåga, är samarbetsinriktad och kan engagera och entusiasmera kollegor. Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human kriminalvård. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Information om arbetsgivare
Du ska dela Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och en tro på människans möjlighet till utveckling och förändring.
Kriminalvården är övertygad om att en arbetsplats som präglas av ett öppet klimat där, olikheter respekteras, bidrar till att skapa en bra arbetsmiljö. Mångfald och jämställdhet är därför prioriterade områden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsult Mercuri Urval Malin Blank
08- 506 450 23
Konsult Mercuri Urval Lisbeth Petersson
08 - 5064 50 78
SACO-S Lars Jonsson
077-2280800
SEKO Christer Henriksson
077-2280800
OFR Per Sunneborn
077-228 08 00
Kriminalvårdsdirektör Elisabet Åbjörnsson Hollmark
011 - 496 39 40
SACO Mikaela Damsten
077-228 08 00
SEKO Joakim Bjärehed
077-228 08 00
Projektledare Joacim Trybom
077-228 08 00
OFR Gunilla Jonsson
077-228 08 00