OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ansvarstagande administratör med intresse för projektarbete? Trivs du med en roll innehållandes såväl dokumentation som mycket kundinteraktion? Har du grundläggande kunskaper inom SAP och Excel? Då kan detta vara just ditt nästa steg i karriären! Vi söker nu en projektadministratör åt vår världsledande kund inom hiss- och rulltrappsbranschen. Sök idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista. I denna roll kommer du att tillhöra ett team innehållandes ett tiotal kollegor utspridda i hela Norden. Vi söker en person som är trygg i att övervaka och upprätthålla projektschemat, kommunicera med projektledare gällande uppdateringar och se till att rätt dokumentation finns tillgänglig. I denna roll kommer du också att hantera faktureringsstatus, kostnadsprognoser och inköpsbegäran.
Rollen innebär varierande arbetsuppgifter där mycket administration sker i SAP samt Excel. Det är viktigt att du motiveras och har förståelse för dokumentation. Teamet är på skandinavisk nivå och du kommer jobba i nära samarbete med kollegor i både Sverige, Norge och Danmark. Uppdraget pågår initialt till årsskiftet med chans till förlängning.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du bland annat att:
• Övervaka projektschemat för att hjälpa till att underhålla projektplanen och meddela projektledaren om behovet av att uppdatera scheman
• Ansvarar för att övervaka faktureringsstatus kontra faktureringsplan och rapporterar avvikelser.
• Hantera kontrakts-/omfattningsrelaterade reklamationer i samförstånd med projektledaren, arkivera, hantera och hålla reda på kundkorrespondens och dokumentation relaterad till dessa
• Sammanställa dokumentuppsättningar för slutprojekt inför inlämning till kund, underhåll och för arkivering.
VI SÖKER DIG SOM
- Innehar minst 1 års arbetslivserfarenhet inom administration
- Har grundläggande kunskaper i Excel
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift då du kommer ha kontakt med kunder och kollegor i Skandinavien.
- Tidigare erfarenhet och kunskap om projekt-arbete/ledning
- Har grundläggande kunskaper inom ekonomi
Vi ser det som meriterande om du har:
* Grundläggande kunskaper i SAP
* Tidigare erfarenhet av försäljning och kundinteraktion
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kista, Stockholm
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi rekommenderar därför att du redan idag ansöker med CV och ett personligt brev där det framgår tydligt varför just du är rätt person för tjänsten, då vi kommer ta din motivering i beaktning i urvalsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231