PROJEKTADMINISTRATÖR TILL KUND INOM VINDKRAFT

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
För vår kund söker vi nu en Projektadministratör för att stötta projektledare hos vår kund inom vindkraft. Kunden till oss arbetar inom "Offshore Wind" och som Projektadministratör hos vår kund kommer du att ägna dig åt antingen ett utvecklings-, produkt- eller byggprojekt inom Offshore Wind. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: från projektledarna utföra administrativa uppgifter i rätt tid, ge övergripande stöd till projektet inklusive projektmedlemmarna för att skapa en smidig fortgång av projektet, följa klientens sätt att arbeta med processerna i processlandskapet, säkerställa kontinuerlig förbättring genom att observera, granska och utveckla hur projektadministrationen levereras. Du kommer att ta en aktiv roll i att ständigt uppdatera standardmallar och processer för att passa Offshore-verksamheten samt fungera som administrationssupport inom ekonomi, inköp, administration, styrning och ombordstigning av nya projektmedlemmar.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Arbetsuppgifterna utförs på kundens kontor i Stockholm.

Kvalifikationer
- Erfarenhet av att leverera projekt, gärna (offshore) vindprojekt.
- Du har minst 2-3 års relevant arbetserfarenhet inom Projektadministration.
- Du har erfarenhet av dokumentation av procedurer och instruktioner.
- Du känner till de vanligaste förekommande projektledningsmetoderna.
- Grundläggande ekonomisk, redovisnings- och kommersiell kunskap.
- Kunskap inom SharePoint.
- Kan arbeta obehindrat i Office365.
- Erfarenhet av att arbeta med SAP och andra finansiella verktyg.
- Flytande i engelska och svenska.

Personliga egenskaper
Som person tror vi att du har god initiativförmåga, starkt eget driv, självgående och hög förmåga att leverera lösningar på tid och med hög kvalitet. Samtidigt är du strukturerad och analytisk, bra på att etablera relationer, förmåga att arbeta i grupp och samarbeta med många olika kontaktytor. Du är även serviceinriktad, kommunikativ och skapar förtroende. Du är flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.

Lön
Enligt överenskommelse

Tillträde och ansökan
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid. Önskad start är 2021-09-01 och uppdraget förväntas löpa fram till minst 2022-08-31. För detta uppdrag kommer du att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår kund på plats i Stockholm. Välkommen med din ansökan på engelska, gärna i Word-format, omgående då intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2021
  • Ansök senast: 6 augusti 2021

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024