OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en projektadministratör för vår kunds räkning! Detta är ett långt konsultuppdrag på heltid med goda chanser till förläning. Om du trivs med högt tempo och varierade arbetsuppgifter kan detta vara något för dig!
Om uppdraget
Som projektadministratör kommer du tillhöra en viss sektion som i sin tur tillhör avdelningen Investeringsprojekt. Investeringsprojekt ansvarar för att leda bolagets program och projekt vilka tilldelats avdelningen att genomföra. Dessa projekt kan avse investeringar, reinvesteringar eller renodlad drift. Inom avdelningens ansvarsområde ingår även att leda förvaltningen och vidareutvecklingen av företagets projektmetodik.
Arbetsuppgifter
I din roll som projektadministratör är du spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Du kommer vara program-/projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur.
Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta sektionens olika projekt med de administrativa arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår bland annat att du:
- Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor.
- Skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering.
- Resurshantering i projekt/program, ex. hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag.
- Hantering av möten och dokumentation, ex. ansvara för kallelser, protokoll och annan mötesdokumentation.
- Stödjande rapportering och ekonomi, ex. ta emot, granska och kontera fakturor.
Om dig
För att trivas i rollen som projektadministratör skall du vara mål- och resultatorienterad. Du behöver ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt.
För att ta dig an rollen krävs även att du:
- Har gymnasial examen.
- Har minst 5 års erfarenhet av administrativs arbete.
- Har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med dokumenthanteringssystem.
- Har minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat i Office-paketet.
Meriterande är även om du:
- Har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med administrativa uppgifter i projekt.
- Har minst 3 års erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
- Har minst 1 arbetslivserfarenhet av Webforum.
Plats: Stockholm
Period: 03-okt-2022 - 31-aug-2024 med chans till förlängning
Omfattning: Heltid
Säkerhetsprövning
I och med att du kommer arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10-12 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Process och ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du söker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en digital intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos kunden.
Har du frågor gällande uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11.
Välkommen med din ansökan!