Projektadministratör till NEXT

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att arbeta med en produkt som ligger i teknikens framkant? Att ha många kundkontakter och ge utmärkt service? Då kan den här tjänsten vara något för dig.

Med den molnbaserade produkten NEXT tar Nordiska Entreprenadsystem bygg- och entreprenadbolagen in i 2000-talet och revolutionerar branschen. Efterfrågan på våra tjänster är mycket stor - vi behöver förstärka vårt team med en till två nyfikna och organiserade personer som arbetar med projektadministration och support!


Om företaget

Nordiska Entreprenadsystem är ett entreprenörsdrivet bolag med lång erfarenhet inom bygg-, entreprenad- och servicebranschen. Med molntjänsten NEXT är bolaget branschledande inom affärs- och verksamhetssystem där produktionen står i centrum.
Bolaget är i stark tillväxt och har idag 15 anställda, med kontor centralt i Linköping.


Dina arbetsuppgifter

I rollen som projektadministratör stöttar du våra applikationskonsulter i arbetet med att införa verksamhetssystemet NEXT hos våra kunder. Arbetet innebär att sätta sig in i respektive kunds verksamhet och vara en viktig del i att införandet genomförs både effektivt och med hög kvalitet. Du arbetar delvis tillsammans med kunden med att ta fram grunduppgifter och ansvarar sedan för att de blir inlästa i kundens databas. Du förbereder även utbildningsexempel som är anpassade efter respektive kund. Efter att ansvarig applikationskonsult genomfört utbildning stöttar ni tillsammans kunden med deras frågor, tills de står på egna ben.

Vår support är en mycket viktig del av bolaget och vårt varumärke. Här ska våra kunder mötas av engagerad personal med en hög ambition och vilja att hjälpa våra kunder i deras användande av vår produkt. Som deltagare i supporten hjälper du kunderna med olika typer av frågeställningar, via telefon och mail, kring NEXT och kopplingar till ekonomi- och lönesystem. Att arbeta i supporten är ett mycket bra sätt att lära sig verktyget och skapa relationer med våra kunder.
Som ny i rollen lär du dig bl a genom att delta i införandeprojekt där du både lyssnar och hjälper dina erfarna arbetskamrater med relevanta uppgifter. Du deltar i supporten där du får chansen till många kundkontakter. Vi arbetar i team, alla roller i företaget stöttar varandra för att kunna ge våra kunder en leverans i toppklass.

Rollen i korthet:
• Ta emot, analysera och besvara användarfrågor i vår support
• Stötta applikationskonsulter i införandeprojekt, framför allt genom att upprätta kundernas databaser med rätt information och hantera användarfrågor.


Din profil

Den vi söker är troligen i början av sin yrkesbana, eller kan ha kommit en bit på väg. Det viktiga är att du har en stor portion nyfikenhet, att du vill lära nytt och känner att du är långt ifrån ”klar”. Du arbetar kanske som ekonomiassistent med intresse för produktionsekonomi, och har ett stort intresse av att ge bra service till kollegor och kunder. Du är organiserad och klarar av att hantera flera olika projekt och arbetsuppgifter parallellt. Att du gillar att träffa nya människor är avgörande för att du ska trivas i den här rollen, du kommer möta många olika personlighetstyper i ditt jobb.

Din profil i korthet:
• Erfarenhet av arbete med ekonomi och/eller administration
• Intresserad av IT-system
• Relationsbyggare
• Organiserad
• Erfarenhet från bygg/entreprenadbranschen är meriterande

Den här rollen har kontoret som sin främsta arbetsplats, men resor kan förekomma.

Vi erbjuder:
För rätt person erbjuder vi en arbetsplats med ett gäng trevliga kollegor, där det är högt i tak, en platt organisation med nära till ledningen och möjlighet till snabba beslut. Vi uppmuntrar eget ansvarstagande och nya idéer på hur vi kan arbeta bättre, smartare och ha roligt tillsammans. Vill du växa in i rollen förutsättningslöst får du göra det, vill du ha en utvecklingsplan hjälper vi dig med den.
Välkommen med din ansökan!


Ansökningsförfarande

Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval så vänta inte!

Frågor besvaras av rekryteringskonsult Lena Johansson, 0708-52 32 36

Om oss

Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024