Projektadministratör till Omexom Järnväg, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi på Omexom bidrar till en modern och hållbar järnväg. Arbetethos osspräglas av en stark laganda, en säker arbetsmiljö och lönsamma projekt. Det ger trygga medarbetare och nöjda kunder. Är du enmålinriktad och positivperson med sinneför ordning och reda som vill vara med på vår resa? Då kanske rollen somProjektadminstratör i Stockholm är något för dig!

Vad innebär rollen somProjektadministratör?

Som projektadministratörspelar du en viktig rollpå avdelningen Projekt på Affärsområde Järnväg. Din uppgift är att skapa struktur, förbereda och underlätta så att vår verksamhet har bästa tänkbara förutsättningar i sitt arbete. Du arbetar både med dagliga rutiner och mer långsiktig planering. Arbetet sker i ett högt tempo och din förmåga att arbeta konstruktivt under press är en viktig egenskap.

I rollen som Projektadminstratör finns stort utrymme för egna initiativ och ett proaktivt förhållningssätt. Du hjälper till att lösa verksamhetens problem på eget initiativ. För att bidra till en effektiv verksamhet krävs att du hanterar och utför inköp till kontoret och personalen, bistår vid kontering av fakturor, kontroll och ansökningar av behörigheter, kontroll och sammanställning av tidrapportering och dagböcker samt delta i möten och skriver mötesprotokoll vid behov. Du rapporterar till Projektchefen.

Tjänsten är placerad i Hagalund, Solna.Vi har goda kommunikationer, bra parkeringsmöjligheter och nära till trevliga lunchrestauranger,natureni Hagaparken ochMall of Scandinavia.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av att skapa ordning och reda i en koordinerande eller administrativ roll. För att lyckas i rollen har du ett genuint intresse för verksamheten och deras frågeställningar. Du är målinriktad samtidigt som du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt. Du är synlig och lättillgänglig för verksamheten och tar snabbt in ny kunskap. Du är en god kommunikatör som är trygg, entusiastisk och positiv. Du förändrar snabbt ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter och du arbetar konstruktivt under press. Då arbetet sker i flera olika system tyckerdu omoch har lätt för att lära dig nya system.

- Du har minst ett par års erfarenhet av att skapa ordning och reda i en koordinerande eller administrativ roll
- Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
- Du har en avslutad gymnasieutbildning

Meriterande men inget krav är tidigare erfarenhet av att bistå i projekt med materialinköp och logistikplanering. Körkort är meriterande men inget krav.

Vad erbjuder vi?

Vi är hjälpsamma, yrkesskickliga och leveransfokuserade.

På Omexom är en kollega alltid nära och vi har roligt tillsammans. Medarbetarna har förtroende för den egna och kollegornas kompetens. Det är en förutsättning för den frihet och det ansvar som medarbetarna har och förväntas ta. Det skapar bra team och glädje i arbetet. Ingen dag är den andra lik och variationen i arbetet gör att individen behöver och får utveckling för att möta framtiden.

- Vi erbjuder marknadsmässiga löner, konkurrenskraftiga förmåner som du väljer själv och kollektivavtal.
- Vitror på en balans mellan arbete och fritid.Därför erbjuder vi flexibla arbetstider, arbetstidsförkortningoch möjlighet att arbeta hemma ibland.
- Hos oss har du kollegor och ledare som ger dig feedback och stöttar dig i din utveckling. Vi erbjuder ett stort kursutbudför attytterligare stärka din kompetensutveckling.
- Vi har en stark och kunnig ägare som satsar på oss och vår verksamhet. Det ger oss möjligheter att utveckla verksamheten och förverkliga våra drömmar.

Hur ansöker du?

Vi välkomnar din ansökan senast den12 april. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar. De som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi löpande, därefter följer tester och därefter intervju hos oss. Vi tar referenser på slutkandidat. Uppfyller du kravprofilen och vill veta mer om tjänsten? Då kontaktar du rekryterande chef Tobias Lindblad på 070-692 04 01alt tobias.lindblad@omexom.com ellerEva Bergquist på eva.bergquist@omexom.com.

Vill du veta mer om oss?

Gör energiskiftet möjligt!

Omexom är VINCI Energies varumärke för tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution. 200 av VINCI Energies företag använder i dag Omexom som varumärke. Merparten av dessa bolag finns i Europa, men även i Nya Zeeland, Mocambique och i Brasilien. Omexom finns representerat i 32 länder och växer stadigt. Total omsättning för Omexom är över 30 miljarder SEK (2018). Den 21 januari 2019 blev Infratek i Sverige, Norge och Finland samt Eitech Engineering Omexom. ( http:// (http://www.omexom.se/)/ )

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Berntsson
070-724 97 51
Eva Bergquist

Jenny Berg Lindgren
070-890 26 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Omexom Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 29 mars 2019

Besöksadress

Västberga Allé 36B, Hägersten
None

Postadress

Västberga Allé 36B
Hägersten, 12630

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024