Projektadministratör till Peab i Ånge

Projektadministratör till Peab i Ånge

Arbetsbeskrivning

Peab har fått ett nytt, spännande, projekt i Ånge och söker därför en administratör. Med detta finns möjligheten för dig med administrativ vana att förvärva mer kunskaper och erfarenheter från anläggningsbranschen genom att delta i detta projekt. Projektet startar redan i mars varav vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen omgående - därför ökar du dina chanser att få tjänsten om du är snabb in med din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Såhär beskriver Marita, som jobbar som projektadministratör på Peab via Academic Work, tjänsten:

”Jag hjälper projektledare och platschefer med det administrativa arbetet kopplat till projekten, vilket kan bli väldigt varierat och gör att jag lär mig nya saker hela tiden. Jag är glad att jag fick just detta jobb - här är det högt i tak och rakt på sak vilket jag trivs väldigt bra med.”

Du erbjuds:


* En arbetsplats som präglas av jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga medarbetare
* En möjlighet till att få med dig värdefull erfarenhet av ett stort anläggningsprojekt
* Ett team av kollegor som innehar bred erfarenhet och yrkesskicklighet


Du kommer arbeta i ett projekt i Ånge, som också är placeringsorten. Du kommer anställas av Academic Work och arbeta som konsult under projektet. Inledningsvis kommer du att anställas på sex månader, med goda möjligheter till förlängning då projektet är långsiktigt.

ARBETSUPPGIFTER
* Löpande administration i Peabs affärssystem, rörande exempelvis fakturor, ritningar, produktionsplan och inköp


* Introducera nyanställda i vad som gäller kring säkerhet och arbetsmiljö
* Sköta beställningar av kontorsmaterial och arbetskläder


Uppgifterna kommer anpassas efter projektets utformning och framfart. Dina närmsta kollegor i projektgruppen kommer vara projektchefen, inköparen och platscheferna.

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av administration och fakturering


* Talar och skriver obehindrat på svenska, detta för att dokumentation och kommunikation sker på svenska
* Har god datorvana, främst inom Office-paketet
* Har B-körkort


Det är meriterande om du har erfarenhet av projektarbete, ritningar och tillhörande affärssystem för projektuppföljning.

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Initiativtagande


Övrig information:


* Start: 1a mars 2021
* Placering: Östavall, utanför Ånge
* Arbetstid: Du kommer följa projektets arbetstider, måndag - torsdag: 06:30-16:00, fredag: 06:30-13:00
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Peabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
* Vi beräknar att vi kommer att få in många ansökningar, varav vi rekommenderar dig att skicka med en kort motivering till varför just du skulle passa för denna tjänst.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Se mer i filmen hur Peab presenterar sig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2021
  • Ansök senast: 17 mars 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024