Projektadministratör till Saab i Arboga

Projektadministratör till Saab i Arboga

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem. Saab står inför en spännande utmaning med upptakt inom produktionen och industrialiseringsarbetet är viktigare än någonsin.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Är du en strukturerad, positiv och nyfiken person som söker en roll med variation? Vår kund Saab söker nu en engagerad projektadministratör till avdelningen Test Equipment i Arboga!Inom Saabs avdelning Test Equipment utvecklas, driftsätts och stöttas avancerad testutrustning för avionik inom både militära och civila tillämpningar. Som projektadministratör blir du en viktig resurs som hanterar administrativa uppgifter för att stödja flera projekt och säkerställa effektiv projektledning. Saab arbetar med partners både nationellt och internationellt, vilket ger möjlighet att bli del av en mångsidig och internationell verksamhet.
Projektadministratören är en central resurs som stöttar flera projektledare och teammedlemmar. Rollen passar dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter och som vill utvecklas genom att engagera dig i olika delar av verksamheten.Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantera interna och externa inköp för avdelningen och projekt
- Arbeta i affärssystemet IFS Sherpa, inklusive:
- Dokumenthantering
- Artikelhantering
- Konfigurationshantering
- Ansvara för exportkontroll och hantera miljödata för artiklar
- Koordinera och följa upp beställningar och transporter, både internt och externt
- Säkerställa uppföljning och återkoppling gentemot de du stöttar
Placering: Arboga (resor till andra Saab-orter kan förekomma)

Din profil Saab söker en serviceinriktad och självgående person, med ett eget driv att utveckla sin kompetens. Individuella utvecklingsplaner erbjuds för att stödja fortsatt utveckling i rollen.Krav:
- Svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort
- Registerkontroll krävs

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Alexandra Linderalexandra.linder@unikresurs.se070-727 49 79

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2024
  • Ansök senast: 15 november 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024