OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som projektadministratör har du många kontaktytor, både internt och externt. Du hjälper program-/projektledaren och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur.
Kortfattade arbetsuppgifter:
- Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor
- Du är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
- Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag
- Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.
- Introducera nya projektmedlemmar
- Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara
- Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation
- Stödja vid framtagning av utkast av dokument samt granskning och ändringshantering av dokument
- Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
- Stödja vid begäran om utlämnande av allmän handling
- Delta vid framtagning av styrgruppsmaterial
- Ta emot, granska och kontera fakturor
- Hantera aktiviteter som exempelvis mötesrum och flytt
- Genomföra resebokningar för projekt/programmedlemmar som reser i projektet och kontrollera att all nödvändig dokumentation för administration av dessa upprättas
- Hantera projektets eventuella funktionsbrevlåda
- Medverka i projekt/programintern kommunikationsinsatser
Arbetsuppgifterna är ibland händelsestyrda och kan ändras vilket ställer höga krav på flexibilitet och anpassning.
Vi söker dig som har några års erfarenhet och kompetens av bl a följande:
- Minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med dokumenthanteringssystem
- MS Office program som Excel, Word och Powerpoint
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med administrativa uppgifter i projekt är meriterande
- Minst 3 års erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet är meriterande
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Cv behöver vara på svenska
Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting