OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som projektadministratör hos har du många kontaktytor, både internt och externt. Du hjälper projektledaren och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur.
Kortfattade arbetsuppgifter:
- Ansvara för administrativa uppgifter som t.ex. protokollskrivande, uppföljning av åtgärder, beslutloggar, mötesbokningar, framtagning av mötesunderlag
- Stödja Programledaren i framtagande och uppdatering av dokument såsom programplan, beslutsunderlag, etc
- Ansvara och säkerställa att Programmet dokumenterar enligt kundens krav och rutiner
- Ansvara för att rapportering från och inom programmet görs enligt kundens krav och rutiner
- Säkerställa att avvikelser i projekten mot tid, kostnad och resultat rapporteras och följa upp att de åtgärdas
- Upprätta och underhålla programbibliotek och stödsystem.
- Stödja i planering, uppföljning, tidplaner, inköp, resurser, riskhantering samt andra frågor som kommer inom programmet
- Ansvara för att implementering görs inom programmet avseende uppföljning och rapportering av beslutade mål och nyckeltal samt vara drivande vad gäller genomförande av förbättringsåtgärder och effektivisering
Arbetsuppgifterna är ibland händelsestyrda och kan ändras vilket ställer höga krav på flexibilitet och anpassning.
Vi söker dig som har några års erfarenhet och kompetens av följande:
- Minst 5 års erfarenhet av projektadministratör eller likvärdigt projektadministrativt stöd
- MS Office program som Excel, Word och Powerpoint
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet.
- Minst 3 års erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet är meriterande
- Meriterande med erfarenhet projektstyrningsmodeller eller projektstyrningsmetodik
- Erfarenhet från att ha haft en koordinerande roll exempelvis teamledare är meriterande
Då kunden är verksam inom säkerhetskänslig verksamhet behöver du ha svenskt medborgarskap.
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting, din placering kommer att vara som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare. Uppdraget kan inte påbörjas innan godkänt säkerhetskontroll
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Cv behöver vara på svenska
Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting