OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en projektadministratör till Skellefteå Krafts projektkontor.
Om företaget
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent hållbar.
Projektkontoret på Skellefteå Kraft består idag av 13 projektledare som leder investeringsprojekt inom koncernen, två samordnare och fyra projektadministratörer. Vi arbetar enligt en koncerngemensam styrmodell för projekt och har ett projektstyrningsverktyg som heter Antura.
Vi anlitar även externa projektledare som leder på vårt uppdrag.
Dina arbetsuppgifter
Till en tjänst söker vi nu en medarbetare som ska bistå projektledare och administrativt stödja arbetet kring projektportföljen.
Rollen innebär att bistå projektledare genom att administrera planering, uppföljning och rapportering avseende exempelvis tid, ekonomi, kvalitet och risk.
Du kommer även att ha en viktig roll gentemot externa projektledare och i att introducera dem i verktyg och arbetssätt.
Exempel på andra arbetsuppgifter är arbete med dokumenthantering, bearbetning och sammanställning av statistik/data, förberedelse av och deltagande i möten. I vissa fall förväntas du även ansvara för att leda möten.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik eller ekonomi samt teoretisk eller praktisk erfarenhet av projektledningsmetodik. Du är insatt i och intresserad av projektarbete som arbetsmetod. Tidigare erfarenhet av att arbeta i MS Project är en stor fördel.
För att lyckas väl i rollen är det viktigt att ha god struktur och ett konsultativt arbetssätt. Arbetsuppgifterna kommer variera och innebär många olika kontaktytor, varför vi ser att personliga egenskaper som kommunikativ, serviceinriktad och initiativtagande är extra värdefulla.
Skellefteå Kraft strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi välkomnar sökande som breddar vår mångfald.
Information och kontakt
Tjänsten som projektadministratör är ett konsultuppdrag med start under mars och sträcker sig under tio månader med eventuell förlängning på halvtid under cirka ytterligare ett år.
För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Petterström på telefonnummer 0910-77 09 88. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se