Projektadministratör till SLs Fordonsavdelning

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en koordinerande person till rollen som vikarierande projektadministratör hos AB Storstockholms lokaltrafik (SL).Beskrivning av företaget: AB Storstockholms Lokaltrafik, SL ansvarar för att ge länets invånare en pålitlig, bekväm och miljöanpassad kollektivtrafik.Vi planerar, upphandlar och marknadsför all kollektivtrafik i Stockholmsregionen.Trafiken handlas upp i internationell konkurrens.Vår vision är att underlätta människors vardag och bidra till en mer attraktiv Stockholmsregion.Kompetenta och engagerade medarbetare är en förutsättning för att vår vision ska bli verklighet.SL omsätter ungefär 13 miljarder kronor och har ca 700 anställda i moderbolaget.Fordonsavdelningen hos AB SL ingår i företagets Teknikenhet och består av ett 30-tal medarbetare.Fordonsavdelningen ansvarar för förvaltning, utveckling och avveckling av AB SLs spårbundna fordonsflotta.Deras fordonsflotta består av ca 1200 fordon fördelade på pendeltåg, tunnelbanetåg, spårvagnar och arbetsfordon.Avdelningen går en spännande framtid till mötes då det gäller att ta sig an både anskaffning av nya fordon samt utveckling/optimering av äldre fordon.Arbetsuppgifter: Som vikarierande projektadministratör kommer du att stötta och vara projektledarnas högra hand och du kommer att vara en resurs för både huvudprojektledare och tekniska projektledare.Idag har man fyra större projekt igång som du kommer att vara involverad på olika sätt beroende på projektets skede.Fördelningen mellan projekten är också avhängt av deras aktuella status. Då nuvarande projektadministratör går på föräldraledighet söker avdelningen för Fordon en vikarie till sin grupp.De projekt man kommer att vara involverad i gäller ett antal större anskaffningsprojekt där nya tunnelbanevagnar och spårvagnar ska upphandlas. Du kommer t.ex. att: *Samordna, planera och allokera resurser till de olika projekten *Följa upp SL:s leveranser och leverantörers leveranser samt se till att givna tidsramar hålls *Vara ett stöd i budgetuppföljningar *Samordna och koordinera frågor och svar från anbudsgivare Utöver detta kommer du att delta i styrgruppsmöten och vara delaktig i de beslut som tas på dessa möten.Vidare kan det för rätt person även ligga i rollen att hålla kontakt med myndigheter såsom Arbetsmiljöverket och Transportstyrelsen, men även med SL:s entreprenörer.Det är viktigt att du trivs i att arbeta i en bred roll och ser det här som en utmaning att utvecklas inom en rad större projekt.Detta kan vara en öppning för dig att skaffa dig intressant erfarenhet inför framtiden.Vi söker dig som: *Har någon form av högskole- eller universitetsutbildning, gärna med en teknisk inriktning *Talar och skriver engelska och svenska obehindrat Det är meriterande om du har erfarenhet av ett liknande arbete samt är riktigt duktig på Officepaketet och på att hantera dokumentmallar.Som person är du duktig på att fatta snabba beslut.Vidare planerar du ditt arbete i förväg och är noggrann att hålla deadlines.Självklart tar du ansvar för dina uppgifter och har även lätthet i att anpassa dig till nya situationer.Det är avgörande att du kan och ser fördelar med att samarbeta med andra, både externt och internt. Denna rekrytering genomförs av Academic Work, men du kommer att anställas av SL.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024