OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en projektadministratör med erfarenhet av statsförvaltning. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att bl.a. hantera allmän administration i och kring projekt såsom tidsredovisning, sammanställa underlag för uppföljning av budget samt konstnadsuppskattningar och uppföljning av projektets ekonomi samt delta i projektets personalplanering och praktisk hantering av resursbeställningar. Du kommer även att arbeta med marknadsföring samt ha kontakter med verksamhetsrepresentanter och kontaktpersoner vilket medför att du bör ha god social kompetens och god samarbetsförmåga. Tjänsten innebär även praktiskt arbete kring och förberedelse för möten och seminarium vilket innebär att du även kommer administrera tidsplaner, samordna möten och samordna yttranden från myndigheter och externa intressenter. Obs, kontroll i belastningsregister görs och svenskt medborgarskap krävs. Kravprofil - Akademisk utbildning - Erfarenhet av projektplaneringsverktyg och versionshanteringsverktyg - Erfarenhet av arbete som projektadministratör eller administratör - Meriterande med viss kunskap om projektstyrningsmodeller, RUP och arbetsprocsser - Grundläggande kunskaper i ekonomi - Datavana i bl.a. officepaketet - Dokumenterad förmåga att utforma skriftlig information - Du utrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska. Du är flexibel och serviceinriktad, kan arbeta självständigt och har initiativförmåga. Du bör även vara noggrann och strukturerad samt vara stresstålig och ha förmåga att hantera flera saker samtidigt.