Projektadministratör till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

INFORMATION OM UPPDRAGET
Academic Work söker för kunds räkning en projektadministratör. Verksamheten arbetar inom området säkerhet och är en tillsynsmyndighet. Uppdraget sträcker sig till sista december 2013 och det kan bli aktuellt med förlängning. Myndigheten är i behov av förstärkning till Norrköpingskontoret där de arbetar med områdena gränskontroll, PUM-A och GIS.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Som projektadministratör kommer du att arbeta tätt tillsammans med teamen som arbetar med projekt och förvaltning inom områdena gränskontroll, PUM-A och GIS, men du kommer även att få hantera en del kontorsadministration som stöd till kontorschefen.

Du kommer till exempel att:
- Sammanställa underlag för uppföljning av budget samt kostnadsuppskattningar och uppföljning av projektets ekonomi
- Hantera allmän administration i och kring projekt, såsom tidredovisning
- Administrera tidplaner
- Delta i projektets/kontorets personalplanering och praktisk hantering av resursbeställningar

VI SÖKER DIG SOM

- har minst ett 1 års dokumenterad erfarenhet som användare av dokumenthanteringssystem så som exempelvis ClearCase eller på marknaden likvärdig dokumenthanteringssystem.
- har minst ett 1 års dokumenterad erfarenhet av ekonomisk projektuppföljning med hjälp av tidrapporteringssystem och MS Excel eller på marknaden likvärdig tidrapporteringssystem
- har ett 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med internationella kontakter och kommunikation på engelska.

Det är vidare viktigt att du har minst 1 år erfarenhet av att arbeta i Office-paketet.

Som person är du ansvarstagande och noggrann med stort ordningssinne, du gillar att vara spindeln i nätet och samarbetar bra med andra kollegor. Du har en problemlösande förmåga och ser möjlighet framför hinder när problem uppstår.

Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

START: 2013-08-20
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Uppdraget sträcker sig till 2013-12-30 med möjlighet till förlängning
UPPSKATTAD ARBETSTID: heltid
PLATS: Norrköping
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Kontakt: Kristina Hammarlund 013-24 41 40

Lämna din ansökan via www.academicwork.se. Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail lin03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner du att Academic Work behandlar dina uppgifter enligt PUL. Det är endast medarbetare inom Academic Work som kan ta del av dina uppgifter. Ingen information lämnas till extern part (kunder) utan ditt medgivande. Läs mer på http://www.academicwork.se/pul-information.aspx

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55 013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109 0736-448506
Rebecca Berg

Karolina Knutsson

Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt

Martin Danielsson

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 23
None

Postadress

Drottninggatan 23
LINKÖPING, 58225

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024

Chefssekreterare

Chefssekreterare

27 november 2024

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

26 november 2024