Projektadministratör till statlig myndighet i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Beskrivning:

Nu söker vi en projektadministratör på 50% till en statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget förväntas starta 2017-02-15 och pågå till och med 2017-06-30, med möjlighet till två månaders förlängning.

 

Du kommer att arbeta i nära samarbetet med projektledaren och hantera kontakter med andra myndigheter, medarbetare på huvudkontorets avdelningar samt externa samverkansaktörer.

Du kommer att stödja i arbete med rapportering av projektstatus och avvikelser, aktivitetsplanering och uppföljning, hantera fakturor, underhålla projektbibliotek, administrera och dokumentera kring möten samt workshops. Du hanterar även förberedelsearbete inför workshops samt en del av kommunikationsarbete tillsammans med projektledare. I arbetet ingår att redovisa lägesrapporter enligt EU-rapporterings krav. Du hjälper till med att skriva och samla in dokumentation som behövs för intern och extern spridning, spridningsevent och slutrapportering..

Arbetet förutsätter att du själv är uppmärksam kring det arbete som pågår och kan arbeta självständigt. God datorvana, att kunna arbeta obehindrat i MS Office samt att hantera administrativ koordinering.

 

Kvalifikationer:

Du som söker tjänsten har:


• Högskoleutbildning inom aktuellt område
• Minst 3 års erfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• Goda datakunskaper i kontorsstödsprogramvara

Som person är du självgående och har en god analytisk förmåga. Du är administrativt lagd och har en god organisationsförmåga.  

 

Det är meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Raindance. Erfarenhet av att anordna workshops och events; samt erfarenhet av projekt och konsultverksamhet. Erfarenhet av fakturahantering.

 

Anställningsform:
Visstid

 

Sysselsättningsgrad:
Deltid

 

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

 

Övrig information:
Urval sker löpande så ansök redan idag.

 

I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Deltid 50%
  • Publicerat: 3 februari 2017

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024