OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en person som vill arbeta som projektadministratör vid ett statligt verk i Örebro. Du kommer att vara administrativt stöd till chefen samt fungera som spindeln i nätet som har omfattande kontakter med de olika projekten som administreras inom verket. Du kommer främst att arbeta med planerings- och ekonomifrågor men även juridiska frågor kan förekomma. Vidare kommer du att leda och delta i möten. Kravprofil - Eftergymnasial utbildning - Några års erfarenhet av administration, gärna inom teknik- och/eller byggområdet - Erfarenhet av strategisk uppföljning av projekt avseende tid, kostnad och kvalitet. - Erfarenhet av ekonomiska utredningar, ekonomisk redovisning och uppföljning - Kunskap i entreprenadjuridik och/eller om Lagen om offentlig upphandling är meriterande - Goda datakunskaper, i bl.a. Word, Excel och MS Project - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en positiv och trevlig person som är van vid och arbetar bra självständigt med administration. Du är även strukturerad och tycker om att hålla ordning och reda.