OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en projektadministratör till ett statligt verk i Örebro. Du kommer att ansvara för, leda, samordna och utveckla arbetet inom det administrativa området för projektverksamheten samt assistera två projektledare och projektgrupper. I mån av tid kommer du även att stödja två controllers. Dina arbetsuppgifter kommer därmed bl.a. att bestå av att ansvara för fakturahantering, ansvara för att handlingar läggs in i projektets digitala projektarkiv, lämna dokument för registrering till diariet, assistera projektet med brev, mejl och uppföljningsrapportering samt registrera in- och utgående posthandlingar i projektets ärendelogg. Vidare kommer du att ansvara för protokoll och kallelser och delta vid möten. I övrigt kommer du bl.a. att förbereda underlag för upphandling, bevaka att leverantörer levererar enligt kontrakterad upphandling, arbeta med ritningshantering, bereda dokument samt övrig kontorsadministration. Du kommer att ge service till medarbetare samt ha kontakter både externt och internt. Kravprofil - Gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning - Erfarenhet av arbete som projektadministratör eller administratör - Meriterande med erfarenhet i Agresso - God datorvana i Word, Excel och Powerpoint - Du utrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en noggrann person med god samarbetsförmåga samtidigt som du har förmåga att kunna hantera arbetsuppgifter självständigt. Du har en god administrativ vana samt stort intresse för ordning och reda.