Projektadministratör till stor myndighet!

Projektadministratör till stor myndighet!

Arbetsbeskrivning

Har du 1-3 års erfarenhet av projektadministration och vill bli en del av en stor myndighet? För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som projektadministratör!

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi nu en projektadministratör till deras arkitekturstyrningsavdelning. Arkitekturstyrningen är en virtuell organisation. En arkitekturledning finns som leds av chefsarkitekten och har ett huvudansvar att hålla ihop och driva fram arkitekturstyrningen. Arkitekturstyrningen ska stötta och styra in utvecklingsverksamheten så att rätt utveckling sker samt att det sker på rätt sätt. Vi söker nu en projektadministratör som ska agera koordinator inom arkitekturstyrningen för att stötta i vår kunds arbete.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Samordna och administrera ett antal forum/möten inom arkitekturstyrningen.
* Uppdatera kommunikationssidor.
* Vara administrativt stöd till arkitekturledningen.
* Föreslå förbättringar för koordinering och administration av arkitekturarbetet.
* Ta fram nya/uppdaterade mallar och rutiner för modifierat arbetssätt.
* Renodla och strukturera samarbetsrum, funktionsbrevlådor och dokumentbibliotek.
* Samarbeta med arkitekterna för ständiga förbättringar inom arkitekturorganisationen.
* Etablera rutiner för kommunikation kring arkitektur.
* Vid behov leda/driva/delta mindre uppdrag.


VI SÖKER DIG SOM


* Har 1 års erfarenhet av projektadminstration/projektledare
* Erfarenhet av Sharepoint
* Erfarenhet av projektadminstration och/eller projektadministration
* Kompetens inom kommunikation
Det är meriterande om du har
* Erfarenhet av Confluence och Jira
* 2 års erfarenhet av projektadminstration/projektledare
* Erfarenhet av myndighet med minst 10 000 anställda
* Erfarenhet av att leda och dokumentera möten


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Strukturerad
* God kommunikationsförmåga
* Lagspelare


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2024
  • Ansök senast: 10 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024