OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en konsult med erfarenhet av administrativt arbete för ett konsultuppdrag hos Svenska Kraftnät.
Om uppdraget
Uppdraget omfattar utförande av praktisk administration ingående i projektarbetet. Vid projektarbete för en lednings- och/eller stationsbyggnation produceras stora mängder handlingar och dokument inom ramen för delprojekten tillstånd och markåtkomst.
Enhet Markåtkomst ansvarar för markåtkomst, skadereglering och fastighetsfrågor vid byggnation av nya ledningar och stationer inom transmissionsnätet, samt viss fastighetsadministration i den löpande förvaltningen av anläggningarna. Enheten samordnar även de administrativa resurserna.
Enhet Tillstånd ansvarar för koncessions- och tillståndsärenden inklusive miljökonsekvensbeskrivningar vid byggnation av nya ledningar och stationer inom transmissionsnätet.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
- Ta fram avtal utifrån mallar samt hantera utskick
- Boka lokaler och catering för samråds- och markägarmöten
- Administrera utanordningar av ersättningar till fastighetsägare
- Kontakt med samarbetspartners, kunder, fastighetsägare och myndigheter, planera och delta i möten
- Enklare fastighets och vägutredningar samt hantering och sammanställning av inkomna yttranden från fastighetsägare och annan korrespondens
- Ta fram fastighetsägareförteckningar och dokumentation av dessa, som sker i samband med samrådsmöten och övriga utskick till fastighetsägare
- Administration och bokningar i samband med externa möten, exempelvis samrådsmöten, fastighetsägarmöten m.fl.
- Föra protokoll från interna och externa projektmöten
- Handläggning av ansökningar/tillstånd samt dokumentation av inkomna avtal, fullmakter, förrättningshandlingar som genereras på berörda fastigheter och annan dokumentation som uppkommer i samband med arbete med tillstånds- och markåtkomstfrågor
- Registrera handlingar (dokument) i Svenska kraftnäts ärendehanteringssystem W3D3, Alfresco samt Projekt Navet
Detta är ett konsultuppdrag hos Svenska Kraftnät vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdraget beräknas att pågå i ca 6 månader med möjlighet till förlängning.
Din profil
Krav:
- Är flytande i svenska i både tal och skrift
- Har erfarenhet av administrativt arbete
- Har erfarenhet av att registrera/diarieföra handlingar (dokument) i ärendehanteringssystem
Meriterande:
- Meriterande om man har erfarehnet från offentlig sektor eller energibranschen
- Meriterande om man har grundläggande kunskap om och erfarenhet av fastighetsadministration t.ex. fastighetsavtal, fastighetsägarförteckningar
Önskvärda personliga egenskaper:
- Har god samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Är flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Är utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Har god förmåga att arbeta i grupp
Om företaget
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!
Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Vänta inte med din ansökan då vi behandlar ansökningarna löpande. Vid frågor skicka ett mail till helena@snillebemanning.se.
Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail!