OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Projektadministratör till Svenska Kraftnät
Just nu söker vi en projektadministratör till Svenska Kraftnät i Stockholm. Uppdraget omfattar 80 - 100 procent, med start den 13/3-2022 och förväntas pågå till 31/12-2026 med möjlighet till förlängning.
Uppdragsbeskrivning
Projektadministratören är en viktig kugge och informationsbärare i projektet och ansvarar för att administrera, dokumentera, diarieföra och hålla ordning och reda på projektets dokumentation genom hela projekttiden (planering, projektering, upphandling, bygg och slutfas). I uppdraget ingår att stötta projektledaren med mötesmanagement och annan relevant dokumentation för projektet. I mån av tid bistå två andra delprojektledare. Administratören kommer att representera Svk i olika forum och verka både internt och externt.
Administratören är ansvarig för att självständigt planera sina åtaganden inom sitt ansvarsområde och rapporterar till projektledaren.
Arbetsuppgifter
- Administrera och dokumentera genom hela projekttiden (planering, projektering, upphandling, bygg och slutfas)
- Diarieföra i W3D3
- Mötesmanagement (förbereda presentationer, kalla deltagare, protokollföra) projektets möten och andra relevanta möten
- Leda och driva egna möten avseende projektets dokumentation internt och externt (Svk internt, projektgrupp och entreprenör)
- Bistå vid upphandlingsfas
- Administrera on/off boarding och behörigheter i projektets system och verktyg
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.
Placering
Uppdraget utförs dels på eget kontor samt fysiska möten/webbkonferens möten på Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg. Vid behov även platsbesök på site. Resor inrikes under uppdraget ingår.
Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 80-100 % under hela uppdragstiden.
Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.
Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för Svenska kraftnät så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.
Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:
Skallkrav
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
Gymnasieutbildning (alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet)
Körkort (B-behörighet)
Kompetens och Erfarenhet:
- Konsulten har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom projektadministration där del av åren är produktion ute på site inom infrastruktur/samhällsbyggnad, industri/anläggning eller motsvarande
- Konsulten behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Konsulten har minst 2 års erfarenhet att kommunicera med interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare, leverantörer, entreprenörer, myndigheter
- Konsulten har minst 2 års erfarenhet av PC, arbeta i Office paketet samt olika typer av webbaserade verktyg/system
Börkrav
- 1 års erfarenhet av ekonomiadministration/redovisning
- 1 års erfarenhet av diarieföring
- 3 års erfarenhet av stödjande roll till projekt, program eller linje
Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader/år): 12mån+12mån
Arbetstimmar per vecka: 40,00
Resor kan förekomma under uppdraget: Ja