OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som projektadministratör på Sweco Rail kommer du att arbeta i ett av Sveriges största infrastrukturprojekt nämligen dubbelspårsutbyggnaden mellan Mölnlycke och Bollebygd. I rollen som projektadministratör kommer du att arbeta brett med att stötta uppdragsledningen i olika administrativa göromål rörande projektet. Exempel på arbetsuppgifter är tidrapportering, ta fram och justera fakturaunderlag, kundrapporter och föra protokoll. Som projektadministratör deltar du aktivt i projektet och bistår där du behövs.
Om företaget
Sweco är ett internationellt teknikkonsultföretag som erbjuder kvalificerade konsulttjänster med högt kunskapsinnehåll. Uppdragen handlar om allt från förstudier, utredning och strategisk planering till design, konstruktion, projektering och projektledning. Swecos ingenjörer, arkitekter och miljöexperter samverkar för att bidra till utvecklingen av ett hållbart samhälle.
På Sweco Rail samlas Swecos järnvägstekniska kompetenser såsom bana, el, signal och tele. De erbjuder projektering, design, och specialisttjänster för planering, byggande samt drift och underhåll av anläggningar för spårburen trafik.
Din profil
I rollen som projektadministratör på Sweco Rail krävs att du är strukturerad och engagerad. Eftersom projektadministratörsrollen är bred krävs att du är prestigelös och orädd att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du tar aktivt del i projektet och kommer gärna med förslag på förbättringar och lösningar. Du trivs med att arbeta administrativt och serviceinriktat. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller tidigare erfarenhet av administrativt arbete.
I övrigt är du en van användare av Office-paketet och kan snabbt ta åt dig nya affärssystem. Vi förutsätter att du talar och skriver obehindrat på svenska.
Skallkrav
- Eftergymnasial utbildning
- Svenska i tal och skrift
- Datorvana, främst Office
Meriterande
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: 17/8
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna