Projektadministratör till Trestadsområdet

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker nu en projektadministratör med placering i Trestadsområdet. Tjänsten är ett konsultuppdrag, med start i september, och du blir anställd på Experis AB.

Arbetsbeskrivning
Du är en erfaren administratör med vana att stötta i olika projekt, gärna av teknisk art.
I arbetsuppgifterna ingår att;
- Följa upp och analysera projektkostnader
- Uppdatera projektets ekonomiska planer
- Uppdatera projektplaner
- Administration av projekt och projektdokumentation
- Boka projektmöten och kundmöten

Vem är du?
Du har teknisk eller ekonomisk utbildning. Erfarenhet av arbete i projekt är meriterande. Du är en van användare av Officepaketets olika program, samt gärna av Microsoft Project. Erfarenhet av arbete i SAP R3 är mycket meriterande. Du talar och skriver på svenska och engelska.

Vi förväntar oss att du är flexibel och strukturerad. Du är självgående och kan arbeta både ensam och i team. Du är en engagerad och driven person. Du är kommunikativ och lyhörd och har en hög grad av serviceförmåga.

Kontaktperson
Urval sker löpande. Kontaktperson är Håkan Åberg, 0500-44 62 38, hakan.aberg@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 25 juli 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024