Projektadministratör till Vattenfall i Luleå

Projektadministratör till Vattenfall i Luleå

Arbetsbeskrivning

Projektadministratör till Vattenfall i Luleå

Är du högskoleutbildad civilekonom eller civilingenjör? Är du initiativtagande och gillar att jobba med projekt? Är du intresserad av att arbeta för en stor organisation med goda utvecklingsmöjligheter? Då är det nog dig vi letar efter! Skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Avdelningen är ett stöd för verksamhetsstyrningen, med andra ord deras projektkontor. De ansvarar för hantering av operativ investeringsportfölj. Agerar som operativt stöd till enheten i HSSEQ-frågor. Säkerställer kvalitet och projekteffektivitet. Samt samordnar verksamhetsrisker.

Avdelningen ansvarar också för projektbemanning. De tillhandahåller operativa specialister inom HSSEQ, tid- och resursplanering och programadministration.

Uppgifter och ansvar

Syftet med att tillhandahålla ett administrativt stöd till projektverksamheten är för att avlasta och stötta projekt- och programledaren i att driva och följa upp programmets innehåll av investeringsprojekt.

Helt kort kan en programadministratörs arbetsområde beskrivas som stöd till projekt- och programledare i att driva programmet administrativt för att hinna med att leda programmet så som det är tänkt. Arbetsuppgifterna kommer att omfatta bl.a. följande områden där programadministratören sköter det löpande arbetet, men även är med och planerar och utveckla rutinerna för:

• Övergripande uppföljning av programmet
• Tids- och resursplanering och uppföljning
• Riskhantering
• Ekonomiuppföljning och fakturahantering
• Verksamhetsstyrning och internkommunikation
• Systemaccesser och behörigheter
• Erfarenhetsåterföring
• Beställningar och utanordningar

Arbetsinnehållet kan variera utefter respektive projekt eller programs behov och på administratörens intressen och styrkor.

Om dig

Vi letar efter dig som har en administrativ högskoleutbildning som till exempel civilekonom eller en teknisk utbildning som civilingenjör, alternativt motsvarande kunskapsnivå. Du ska också ha tidigare erfarenhet av administration, projektadministration och/eller ekonomiarbete. Utöver det ska du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av projektledning, controlling och/eller tidigare har arbetat med större organisationer. Som person ser vi att du är initiativtagande och kan ha många bollar i luften. Det är viktigt att visa framfötterna och ha ett driv. Dessa personliga egenskaper värderas högt.

Övrigt

Placeringsort: Luleå

Typ av anställning: konsultuppdrag som förlängs eller där anställningen tas över av kund efter konsultuppdrag slutförts.

Uppdragslängd: 2023-01-08 till 2023-12-31

Resor: kan förekomma i tjänsten.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Adrian Runsten via e-post: adrian.runsten@lernia.se om du har några frågor eller funderingar.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Om Vattenfall

Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans. Vattenfall Eldistribution är ett av Sveriges 170 elnätsföretag och eldistributionen bedrivs inom lokala monopol. Anledningen till att det är monopol är att det skulle bli för dyrt att bygga och driva parallella elnät. Bor du i Vattenfalls nätområde är du hänvisad till oss men du väljer själv vilket elhandelsbolag som du vill köpa elen från.

Besök gärna Vattenfalls konton på Linkedin, Facebook och Instagram eller gå till https://www.vattenfalleldistribution.se/ för att få reda på mer om dem och deras arbete.

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2023
  • Ansök senast: 9 februari 2023

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024