OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett växande team som arbetar i en inspirerande innovationsmiljö? Wargön Innovation expanderar kraftigt och vi söker dig som vill vara med och utveckla vårt administrativa arbete, bidra till en hållbar samhällsutveckling och Sveriges innovationskraft. Vi är ett sammansvetsat team med en mångfald av bakgrunder och egenskaper som ser fram emot att välkomna dig!
Wargön Innovation i korthet
Wargön Innovation är en prisbelönt innovationsmiljö för framtidens hållbara produkter och material. Vi arbetar för ett cirkulärt samhälle som försöker utveckla och kommersialisera nya hållbara produkter, processer och affärsmodeller. Våra spetsområden är cirkulära flöden, biobaserade material och framför allt industriell textilsortering där vi byggt upp, utvecklar och tillgängliggör en unik test- och demoanläggning. Tillsammans med oss kan innovatörer, näringsliv, akademi och idéburen sektor testa ny teknik och nya metoder som möjliggör cirkulära affärsmodeller och en resurseffektiv textil- och modebransch. Wargön Innovation är också en del av Innovatum Science Park. Läs mer om Wargön Innovation.
Arbetsuppgifter
Som projektadministratör på Wargön Innovation kommer du vara en nyckelperson för verksamheten och vara en sann spindel i nätet. Du kommer driva och genomföra utveckling av våra styrnings-, mätnings- och rapporteringsprocesser i nära samarbete med dina kollegor, externa samarbetspartners och finansiärer. Du kommer vara ett viktigt stöd i arbetet med vårt tjugotal innovationsprojekt och vår verksamhetsutveckling. Arbetet är varierande präglas av noggrannhet, effektivitet och lyhördhet för verksamhetens behov. Du kommer samarbeta nära verksamhetsledare, innovationsledare, projektledare och vår ekonomifunktion. I rollen som projektadministratör kommer du:
Stödja dina kollegor med administration, rapportering och ekonomiuppföljning
Utveckla våra rutiner, arbetssätt och verktyg för att stärka vår administrativa kapacitet och öka effektiviteten i vårt arbete
Vara kunskapsledare inom dina ansvarsområden och utveckla dina kollegor
Eftersom vi expanderar är det en ny roll inom verksamheten som du får möjlighet att utforma utifrån dina styrkor och intresseområden, i kombination med verksamhetens behov. Du ingår i ett team om 15-20 kollegor på Wargön Innovation och kommer även samarbeta nära övriga projektadministratörer inom Innovatum Science Park.
Kompetenser och färdigheter
Du söker efter ett jobb som både känns stimulerande och gör skillnad, vilket är exakt vad vi erbjuder. Du gillar att stötta och samarbeta med andra samt uppnå resultat. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du:
Gillar att arbeta strukturerat, planerade och kan prioritera mellan parallella arbetsuppgifter.
Har hög kunskap om resultatrapportering, ekonomiuppföljning, upphandling och administration.
Har tidigare erfarenhet från projekt- eller ekonomiorganisationer. Det är meriterande med erfarenhet från projekt finansierade av Vinnova, Energimyndigheten, VGR, EU eller motsvarande.
Har en relevant utbildning från högskola, yrkeshögskola eller motsvarande inom exempelvis ekonomi, administration eller förvaltning.
Har goda kunskaper inom Excel och vana av administrationssystem.
Arbetar flytande på svenska och engelska.
Som person är du välorganiserad, lösningsorienterad och serviceinriktad.
Villkor
Omfattning: Hel- eller deltidstjänst, beroende på önskemål.
Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex.
Arbetsplats: Wargön Innovations kontor i Vänersborg med viss möjlighet till arbete på distans samt från koncernens kontor i Trollhättan och Göteborg.
Ersättning: Marknadsmässig lön och villkor enligt kollektivavtal. Fem veckors semester, friskvård, med mera.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten, ring eller maila verksamhetsledare Markus Danell på 073 80 96 243 eller markus.danell@wargoninnovation.se. Facklig kontakt (Unionen) är Tommy Christensen, 070 419 93 72 eller tommy.christensen@innovatum.se.