Projektadministratör till Yrkesresan barn och unga i Östergötland

Projektadministratör till Yrkesresan barn och unga i Östergötland

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vår verksamhet

Socialkontoret i Norrköpings kommun sätter individens behov i fokus, alltid med barns bästa i första hand. Det ska vara lätt att få hjälp. Våra stöd- och behandlingsinsatser håller hög kvalitet och bygger på rättssäkra bedömningar. Vi vill hitta lösningar nära individen och bidra till en positiv förändring för denne. Tillsammans vill vi skapa trygghet och god social service för oss som bor i Norrköping. 

Socialkontoret i Norrköping kommer att samordna och förvalta projektet Yrkesresan barn och unga i Östergötland. Därför söker vi nu en projektadministratör för att jobba tillsammans med den regionala projektledaren i Yrkesresan barn och unga. Organisatoriskt kommer du att tillhöra assistentenheten på socialkontoret i Norrköpings kommun.

Arbetsbeskrivning

Yrkesresan barn och unga är ett nationellt projekt för en strukturerad introduktion och kontinuerlig kompetensutveckling för medarbetare och chefer inom socialtjänsten.

I Östergötland har samtliga 13 kommuner anslutit sig till Yrkesresan och den regionala projektledaren har i uppdrag att implementera och förvalta projektet i Östergötland. Den regionala projektledaren kommer att vara administratörens arbetsledare och ni kommer att ha ett tätt samarbete.

Du kommer att arbeta som administrativ stöd i projektet och kommer exempelvis att administrera konton och utbildningar i den lärplattform som används i Yrkesresan.

Arbetsuppgifterna kommer även att vara av olikartad karaktär som exempelvis olika typer av bokningar, ta fram information ur databaser och sammanställa material. Tjänsten är ny och under projektets gång kommer du att förfina och förbättra administrativa arbetsmetoder och rutiner. 

Läs mer om Yrkesresan här: Yrkesresan | SKR

Din profil

Du har en YH utbildning inom administration eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har god erfarenhet av att arbeta i administrativa processer. Du är välbevandrad med Excel och Word och har en hög digital kompetens. Du har god kommunikativ förmåga, är självgående, serviceinriktad och har lätt att samarbeta.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Arbetstiderna är förlagda på kontorstid. Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Samra Dzanic, enhetschef assistentenheten, 011-152104, eller Johanna Wennerth, regional projektledare, 011-152143. 

Vi välkomnar din ansökan t.o.m den 8 april och arbetar löpande med urvalsprocessen.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024