Projektadministratör/administratör för Projektkontoret till Kronofogden it

Arbetsbeskrivning

Just nu arbetar Kronofogden med att etablera nytt arbetssätt avseende vår leveransstyrning och därför förstärker vi bemanning och projektkontoret.

Vi söker nya kollegor som vill vara med och utveckla verksamheten och samtidigt utvecklas själva till­sam­mans med oss!

Hos oss finns det stora möjligheter att påverka och utveckla, såväl arbetsupp­gifterna som din egen kompetens. Vi sitter centralt i Sundbyberg och är ca 200 kollegor. Vi jobbar med komplexa miljöer och många integrationer där vi samarbetar flitigt med flera andra myndigheter.



Ditt nya jobb
Som projektadministratör/administratör för Projektkontoret kommer du att ansvara för den operativa hanteringen av bemanning till projekt inom hela utvecklingsplattformen i form av beläggning- och schemaläggning i systemet Antura. Leverans- och projektledare ansvarar för att löpande uppdatera systemet när de planerar sina resurser och använder systemet för att efterfråga resurser. I den här rollen ansvarar du för att se till att de uppdaterar systemet löpande och jämför informationen i systemet med verkligheten och ser till att de överensstämmer.

Rollen kommer innebära att du arbetar väldigt nära ansvarig för bemanningsprocessen som ansvarar för alla konsulter på it-avdelningen. Detta innebär att du kommer att få följa med på olika typer av leverantörsmöten och ansvara för dokumentation och uppföljning.

Du kommer också att stötta kring hanteringen av nyanställda samt konsulter, i form av mottagande, uppsättning av arbetsplatser och inköp av material som datorer. Vid konsultavrop är det även du som hanterar kommunikationen mellan leverantören och leveransledaren.

Förutom hanteringen av bemanning omfattar rollen också introduktion och administrativt stöd i verktyget Antura. Nya leverans- och projektledare behöver introduceras i verktygets funktionalitet samt informeras om förväntningar på kvalité i rapportering och uppföljning.

Detta är en väldigt bred roll och stundtals väldigt mycket att göra som kräver att du hanterar många parallella uppgifter samtidigt.


Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Du ska ha relevant högskoleutbildning och mellan 1-3 års erfarenhet från liknande roller, där bemanning och projektplanering i Antura eller likvärdigt system har varit huvuduppgift. Goda kunskaper i Excel och Power Point krävs.

Som person är det viktigt att du är strukturerad, självgående och drivande. Du har lätt för att skapa goda kontakter och nätverk, både internt och externt. Det är meriterande om du har arbetat med projekt inom it, tidigare varit kundansvarig och/eller om du arbetat på en myndighet.


Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Urvalstester kan komma att användas.


Information

Anställningen är tillsvidare och vi tillämpar provanställning på sex månader.

Tillträde är enligt överenskommelse.

Om du vill läsa mer om vår IT-avdelning: https://www.kronofogden.se/itjobb.html

Följ gärna Kronofogden på LinkedIn!

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogden Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 maj 2019

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Sundbyberg
Sundbyberg, 17267

Liknande jobb