OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Projektadministratör/assistent eftersökes till kund i Göteborg
Motiveras du av att ge service i världsklass och av att lösa komplexa problem? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Lernia en projektadministratör/assistent för att arbeta som projektstöd till vår kunds verksamhet runt Göteborg . Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Lernia!
Arbetsbeskrivning
Som projektadministratör kommer du främst agera som stöd till projektledare och projektcontroller. I denna tjänst viktigt att du har ett ekonomiskt perspektiv vilket innebär att du har förståelse för kostnader och intäkter. Har du tidigare arbetat inom entreprenadbranschen och har erfarenhet av service- och ramavtal och avtalstolkning så kan det vara en fördel i denna tjänst.
Uppgifter inkluderar:
• Hålla administrativ ordning och reda genom hela projektet från uppstart fram till avslut.
• Upprätthålla administrativa rutiner och struktur gällande dokumenthantering, avtal fakturahantering samt. leverantörshantering.
• Delta på uppföljningsmöten tillsammans med vår projektledare och projekt controller för att följa och analysera projekten.
• Självständigt hanterat rapportering, uppföljning, fakturor, avtal och allmän projektadministration.
• Avlasta projektledare och beredare med administrativa arbetsuppgifter.
• Kontroll samt nyckelanvändarstöd i faktureringsfrågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen, gärna med företagsekonomisk inriktning.
Gärna 2-3 års erfarenhet av att självständigt arbeta med uppföljning, rapportering, fakturering, avstämningar, avtal och projektadministration.
Van datoranvändare, krav att du jobbat med Office 365, rapportverktyg och ekonomisystem, erfarenhet av ärendehanteringssystem kan vara meriterande.
Vi ser gärna att du är en strukturerad, serviceinriktad problemlösare som tar initiativ och visar en god social förmåga i ditt samarbete med andra. Du är noggrann, klar och tydlig i ditt sätt att kommunicera både i tal och skrift på svenska.
Övrigt
Placeringsort: Göteborg med möjlighet att arbeta från Trollhättan 3 dagar i veckan förutsatt att man arbetar 2 dagar i Göteborg.
Typ av anställning: konsultuppdrag med chans till förlängning.
Uppdragslängd: 2022-12-01 till 2023-06-30
Kontaktuppgifter och ansökan
För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Adrian Runsten via e-post: adrian.runsten@lernia.se eller telefonnummer: +4672-601 48 46. om du har några frågor eller funderingar.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen med din ansökan!
Lernia är vägen framåt
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på [www.lernia.se](https://www.lernia.se/).
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson