OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bättre samhällen? Vi är nyfikna på dig. Tillsammans kan vi skapa hållbara lösningar inom stadsbyggnad och infrastruktur. På Tyréns söker vi ständigt ny kunskap och har en omfattande forsknings- och utvecklingsverksamhet.
Vi tror på våra medarbetare. Hos oss får du chansen att utvecklas som konsult samtidigt som du kan ha en bra balans mellan jobb och fritid. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö, attraktiva uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter.
Tyréns söker nu en erfaren projektadministratör med intresse för att leda andra och som vill arbeta som projektadministratör och avdelningschef. Hos oss har du möjlighet att komma in i en spännande, utvecklingsdriven organisation och arbeta i en miljö med drivna och hjälpsamma kollegor. Vårt kontor ligger i ljusa, moderna lokaler vid Slussen.
Arbetsuppgifter
Är du vår nya avdelningschef för avdelning Projektadministration? Kanske har du arbetat i en arbetsledande befattning redan och är nu sugen på att ta personalansvar fullt ut? Det viktiga är att du brinner för att leda och utveckla medarbetarna och arbetsprocesserna på avdelningen. Du är en god kommunikatör och människokännare med ett glatt humör.
Som projektadministratör kommer du ansvara för ekonomiadministration och projekt-administration för ett antal avdelningar vilket innebär t ex hantering av leverantörsfakturor, tidrapporter och utlägg. Du sköter faktureringen för dina avdelningar och har hand om ett antal större, komplexa, uppdrag. Du fungerar som ett viktigt stöd till chefer och övriga medarbetare på de avdelningarna i ekonomiska och administrativa frågor. I de större uppdragen arbetar du nära tillsammans med uppdragsledningen med exempelvis olika ekonomiuppföljningar till kund och även internt. Du är expert på hur uppdrag ska struktureras upp i projektredovisnings-systemet för att uppföljningar och fakturering ska kunna göras på bästa sätt. Arbetet är självständigt men du har fyra kollegor i din grupp som alla är måna om att hjälpa och avlasta varandra när det behövs.
Vi tror att du har ekonomisk utbildning på gymnasienivå, eller liknande, och har minst 5-10 års erfarenhet av projektadministration och -redovisning samt att du, som projektadministratör, har haft hand om ett antal större, komplexa uppdrag. Förmåga att förstå ekonomi i ett helhetsperspektiv och kunskap i bokföring är nödvändiga egenskaper för arbetet. Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, framförallt Excel, är också viktigt. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projektredovisningssystemet Visma PX Control. Som person har du en förmåga att snabbt skapa goda relationer och gillar att ha många kontakter med andra människor. Du har förmåga att förklara saker på ett pedagogiskt sätt. Du arbetar strukturerat, är noggrann, nyfiken och kan ta eget ansvar för att arbetsuppgifter blir slutförda i tid. Du motiveras av att, självständigt, arbeta med siffror i en arbetsmiljö med högt i tak och med högt tempo.
Vill du veta mer?
Tveka då inte att kontakta Regioncontroller Nina Wirén på 010 452 30 72 alt. nina.wiren@tyrens.se.
Välkommen med din ansökan senast den 5:e maj 2015. Vi rekryterar löpande så skicka gärna din ansökan med CV och ett personligt brev redan idag. För mer information se: www.tyrens.se/karriar.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Våra medarbetare skapar lösningar inom stadsbyggnad och infrastruktur för en hållbar samhällsutveckling.
Tyréns har sedan starten 1942 utvecklats till en koncern med drygt 1 300 medarbetare med kontor runtom i landet. I London finns det delägda företaget AKT II och dotterbolaget Tyréns UK. Utöver det har Tyréns dotterbolagen HaCaFrø i Danmark och Tari i Estland. Tyréns är stiftelseägt och drivande inom forskning och utveckling. Vi har ett nära samarbete med universitet och högskolor.